Performancing Metrics

هلال احمر امانتدار اعتماد مردم است | اتاق خبر
کد خبر: 367137
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 22:18
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر با حضور در جلسه شورای معاونین و مدیران شعب استان گیلان گفت: جمعیت هلال احمر یکی از گسترده‌ترین نهادهای مردمی است که جوانان و داوطلبان از ارکان اصلی آن هستند.

اتاق خبر: حجت الاسلام و المسلمین معزی با تبریک هفته دولت و آرزوی طول عمر برای مقام عظمای ولایت افزود: هلال احمر مختص به حوادث نیست، بلکه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایش جذب جوانان، تربیت، فرهنگ‌سازی و گسترش اخلاق و بشر دوستی در بین مردم است.

وی با تاکید بر جذب افراد خیر و داوطلب تصریح کرد: کار هلال احمر ایجاد بستر لازم و مطمئن برای جذب داوطلبان با توانمندی مالی و علمی برای کمک به افراد ناتوان است.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: کمک همیشه جنبه مادی ندارد؛ بلکه از طریق مشارکت و فرهنگ‌سازی می‌توان فرهنگ نوع‌دوستی را گسترش و زمینه عملیاتی شدن آن را فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی گفت: انسان برای  کمک و همراهی به دیگران خلق شده و نباید تنها برای خودمان بلکه برای دیگران زندگی کنیم و هلال احمر این فرصت را فراهم آورده تا همه با حضور در این نهاد مقدس بتوانند با نگاه انسان دوستی و کمک به همنوع به رشد و بالندگی برسند.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر  تصریح کرد: هلال احمر  به عنوان یک نهاد خیریه، مورد اعتماد مردم است و ما به عنوان امانتدار باید بستر لازم را جهت استفاده بهینه از آن  فراهم کنیم  و این فرصت مناسبی است تا از طریق اشاعه فرهنگ نوع دوستی در تحقق اهداف والای اسلام در یاری رساندن به همنوع و جمعیت هلال احمر قدم برداریم.

وی افزود: از مسئولیت‌های مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز و همچنین استان‌ها فرهنگ‌سازی، تقویت ارزش‌ها و مبانی دینی و در نهایت عمق بخشیدن و گسترش این ارزش‌هاست که برای تحقق آن حرف و نصیحت کافی نیست، بلکه با همراهی و همدلی و ایجاد باورهای درست از طریق گسترش نشاط و امید در بین جوانان و همراهی با آنان می‌توان به این مهم دست یافت و جوانی با نشاط و امید به فردا در سایه فرهنگ دینی تربیت کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی افزود: چگونگی پیشرفت و ارتقای فرهنگ دینی از کارهایی است که در حوزه نمایندگی ولی فقیه در حال شکل‌گیری است. از دیگر مسئولیت‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، نظارت بر موقوفات است که بخش عمده نظارت نزد معاونت حقوقی جمعیت بوده و معاونت نظارت و امور شرعی حوزه نمایندگی ولی فقیه در حال جمع‌بندی و پیدا کردن راهکارهای  مناسبی برای نظارت بهتر و دقیق‌تر بر موقوفات است.

وی تاکید کرد: همه مسئولین هلال احمر در مرکز و استان‌ها خدمتگزار مردمند و به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که هلال احمر یک نهاد دولتی نبوده وباید با تلاش ویژه مسئولین و دست‌اندرکاران، زمینه لازم برای تحقق هر چه بیشتر جنبه مردمی بودن این نهاد خیریه را تقویت کرد.

منبع: ایسنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید