Performancing Metrics

قوانین مبارزه با تروریسم را تغییر نمی‌دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 368892
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1395 - 09:21
ییلدیریم:
نخست وزیر ترکیه خطاب به رئیس پارلمان اروپا که به این کشور سفر کرده گفت، آنکارا در شرایط فعلی نمی تواند قوانین مبارزه با تروریسم خود را اصلاح کرده یا تغییر دهد.

ییلدیریم مارتین شولتز

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در کنفرانس خبری مشترکی با مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا در شهر آنکارا اظهار کرد: ما مجدداً تاکید می کنیم، نمی توانیم با توجه به شرایطی که امروز پیش رویمان است قوانین مبارزه با تروریسم خود را تغییر دهیم.

ییلدیریم، با اشاره به اینکه هرگونه کم کردن از سختگیری این قوانین می تواند موجب افزایش تهدید امنیتی شود گفت: اتحادیه اروپا باید بفهمد مبارزه با تروریسم در ترکیه بر امنیت اتحادیه اروپا نیز تاثیر می گذارد.

این در حالی است که اصلاح قوانین مبارزه با تروریسم یکی از شروط اتحادیه اروپا برای برداشتن روادید اتباع ترکیه طبق توافقنامه مربوط به مقابله با موج ورود پناهجویان به اروپا بوده است.

در همین حال، مارتین شولتز نیز گفت: اختلافات میان ترکیه و اتحادیه اروپا درباره قوانین مبارزه با تروریسم آنکارا به معنی شکست توافق دو طرف بر سر آزادسازی روادید اروپا برای اتباع ترکیه نیست.

نخست وزیر ترکیه نیز اظهار کرد: ترکیه به شدت با همه انواع گروه های تروریستی اعم از پ.ک.ک، حزب اتحاد دموکراتیک، یگان های مدافع خلق و داعش مبارزه می کند. وی افزود: ما معتقدیم دوستان اروپایی ما می توانند ما را درک کنند.

ییلدیریم همچنین، با اشاره به فقدان "صداهای قدرتمند در اروپا برای مخالفت با کودتای نافرجام ترکیه" گفت: امروز ابعاد این کودتا بهتر درک می شود.

نخست وزیر ترکیه خاطر نشان کرد: در نگاه اول درک سازمان تروریستی فتح‌الله گولن موسوم به "فتو"، سخت به نظر می رسد زیرا این سازمان، یک سازمان بسته و غیر شفاف است.

وی گفت: هرچقدر هم که شما از نزدیک فعالیت های این سازمان را دنبال کنید، هنوز هم درک ابعاد خطر آن غیرممکن است. این یک تهدید جهانی است.

رئیس پارلمان اروپا نیز اظهار کرد: اروپا قاطعانه کودتای نافرجام ترکیه را محکوم می کند و مقاومت شهروندان غیرمسلح ترکیه علیه این کودتا را یک اقدام شرافتمندانه می ‌داند. وی اظهارکرد: مهمترین معیاری که کیفیت دموکراسی را نشان می دهد، آزادی بیان و آزادی رسانه است.

نخست وزیر ترکیه نیز متقابلاً به شولتز گفت: ترکیه یک کشور قانونمند است و فرآیند قضاوت در ترکیه مطابق اصل تفکیک قوا انجام می شود.

ییلدیریم همچنین درباره نگرانی های اروپایی ها درخصوص دستگیری خبرنگاران در جریان عملیات های ضد تروریستی در ترکیه اظهار کرد: هیچ خبرنگاری نمی تواند از یک سازمان تروریستی حمایت کرده و یا در فعالیت های آن شرکت کند. خبرنگارانی که دستگیر شدند مساله متفاوتی داشتند. آنها با وجود آنکه کارت خبرنگاری دارند، فعالانه از سازمان تروریستی فتح‌الله گولن حمایت می کنند.

همچنین به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، ییلدیریم گفت: کودتای نافرجام 15 ژوئیه در ترکیه آزمون واقعی برای دوستان ترکیه بود و بعد از این کودتا مشخص شد چه کسانی دوستان واقعی ترکیه هستند.

وی تاکید کرد: بسیاری از کشورهایی که با ترکیه روابط دوستانه دارند، واکنش کافی به این تحولات نشان ندادند. برای ترکیه استانداردهای دوگانه نسبت به حمایت از دموکراسی غیرقابل پذیرش است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید