Performancing Metrics

گفتگوی اشتاینمایر و دی میستورا با محویت اوضاع سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 375830
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 00:47
وزیر خارجه آلمان در گفتگوی تلفنی با فرستاده سازمان ملل به سوریه و همچنین "رئیس هیات عالی مذاکرات مخالفان" که مورد حمایت عربستان سعودی است، پیرامون تلاش‌ها برای حل بحران سوریه گفتگو کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از گفتگوی تلفنی فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه و ریاض حجاب، رئیس هیات عالی مذاکرات مخالفان، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های اولیه با هدف توقف عملیات جنگی ولو برای دوره‌ای محدود است تا کمک‌های انسانی انتقال داده شود و آب و غذا برای ساکنان در حلب فراهم گردد و به همین منظور، وزیر خارجه آلمان مذاکراتی با طرف روسی نیز داشت.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان است که توقف حملات هوایی شرط اصلی برای این منظور است. در این راستا، باید از طرح استفان دی میستورا نیز حمایت شود که شروط خارج کردن افراد مسلح جبهه النصره را تعیین کرده است و روسیه پیش از هر چیز به عنوان مهم‌ترین هم‌پیمان نظام سوریه می‌تواند آمادگی خود را برای توقف فاجعه انسانی در حلب نشان دهد.

طبق این بیانیه، بازیگران منطقه‌ای باید در میز مذاکرات در لوزان، از نفوذ خود برای تاثیر بر گروه‌های درگیر استفاده کنند.

این رایزنی‌ها در چارچوب آمادگی برای نشست بین‌المللی پیرامون سوریه در لوزان صورت گرفته است که قرار است امروز (شنبه) با مشارکت وزرای خارجه روسیه، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای تاثیر گذار دیگر در مساله سوریه همچون ترکیه و عربستان صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید