Performancing Metrics

افزایش ۵۰۰ درصدی دانلود آهنگ‌های باب دیلن | اتاق خبر
کد خبر: 376441
تاریخ انتشار: 28 مهر 1395 - 07:35
پس از انتشار خبر نوبلیست شدن باب دیلن،‌ دانلود آثار موسیقایی این خواننده و ترانه‌سرا تا ۵۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اتاق خبر، پنج‌شنبه گذشته «باب دیلن» ترانه‌سرا، ‌خواننده و موسیقی‌دان آمریکایی عنوان برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۶ را کسب کرد و حالا خبر رسیده استقبال از آهنگ‌های او در فضای مجازی چندین برابر شده است.

گزارش‌های سایت‌های موسیقی حاکی از آن است که تنها یک روز پس از انتشار این خبر، تعداد دانلود کارهای «دیلن» تا ۵۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین استقبال از ترانه معروف «مثل یک سنگ غلتان» صورت گرفته است.

«رابرت آلن زیمرمان» معروف به «باب دیلن» خواننده، نقاش، آهنگ ساز، شاعر و ترانه‌سرای آمریکایی در ۲۴ ماه می ۱۹۴۱ میلادی در مینه‌سوتای آمریکا متولد شد. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا فعالیت می‌کرد، در دهه‌ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک رو آورد و شعرهای عاشقانه‌ «راک اند رول» روز را با شعرهای ادبی و روشنفکرانه کلاسیک درهم آمیخت. وی در پدیدار شدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دهه‌ ۶۰ بسیار تأثیرگذار بود و به نام «شکسپیر» هم‌نسلانش شهرت یافت.

ترانه‌ معروف او «چون یک خانه‌به‌دوش» توسط «رولینگ استون» به‌عنوان بهترین ترانه‌ تمام زمان‌ها انتخاب شد. «باب دیلن» از دید بسیاری، تأثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا بوده ‌است. برخی از ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای «از فراز برج دیدبانی» توسط «جیمی هندریکس» اشاره کرد.

آکادمی نوبل «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» را علت برگزیدن «باب دیلن» به عنوان برنده نوبل ادبیات عنوان کرد. انتخاب یک ترانه‌سرا و خواننده به عنوان برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۶ واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشته؛ «باراک اوباما»، «جویس کرول اوتس»، «استفن کینگ»، «لئونارد کوهن» و «میک جَگِر» از جمله افرادی هستند که این افتخار را به خوشحالی به «دیلن» تبریک گفتند اما «ایروین ولش» داستان‌نویس اسکاتلندی و «هاری کونزرو» نویسنده و روزنامه‌نگار هندی ـ انگلیسی، از منتقدان سرسخت این جریان بودند.

ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید