Performancing Metrics

تولید۴۰ هزار تن ریل برای بهسازی مسیرهای فرعی راه آهن | اتاق خبر
کد خبر: 378039
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 16:33
معاون فنی و زیربنایی راه آهن از تولید ۴۰ هزار تن ریل برای بهسازی خطوط قبلی و همچنین مسیرهای فرعی راه آهن خبر داد.

اتاق خبر:  مازیار یزدانی، ضمن اشاره به اجرایی شدن قرارداد تولید ریل ملی توسط ذوب آهن اصفهان، افزود: براساس این قرارداد،در سالجاری ۴۰ هزارتن ریل U۳۳ برای مسیرهایی باقطارهای کم سرعت( کمتر از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت) تولید می شود اما بیش از همه نیاز به تولید ریل UIC۶۶ برای خطوط راه آهن با سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر وجود دارد.

وی ادامه داد: در طراحی و اجرای خطوط جدید راه آهن، سرعت بالای  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت درنظر گرفته می شود به عنوان نمونه سرعت مورد نظر در خط راه آهن همدان بالای ۲۰۰ کیلومتر است اما در  مسیرهای از پیش ساخته و یا برای ۴۰۰۰ کیلومتر خطوط فرعی راه آهن(مسیر معادن)، سرعت کمتر از ۱۶۰ است.

به گفته معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در تمامی خطوط ریلی کشور، پروژه هایی برای بهسازی و نوسازی آغاز شده و شبکه راه آهن به یک کارگاه تعمیراتی تبدیل شده است و نیاز به ریل جدید درهمه خطوط وجود دارد بر همین اساس راه آهن از ساخت ریل ملی توسط شرکت ذوب آهن استقبال می کند.

یزدانی اظهار داشت: پس از تولید ۴۰ هزار تن ریل U۳۳ قراراست که ۱۰۰ هزار تن ریل UIC۶۶ ساخته شود که این ریل ها براساس مکان ساخت به نزدیک ترین محل ارسال می شوند.

وی درباره میزان نیاز سالانه به ریل باتوجه به استهلاک صورت گرفته در مسیر راه آهن، گفت: میزان نیاز به ریل وابسته به شرایط پروژه های اجرایی است، به عنوان نمونه در زمان زیرسازی نیاز به ریل وجود ندارد اما در زمان روسازی خطوط، باید ریل وجود داشته باشد البته برای بهسازی خطوط ریلی بعضی از مناطق کشور ریل دپو(انبارشده) داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه آهن از تولید داخلی حمایت می کند اما تاکنون تولیدی به صورت انبوه انجام نشده است اما باتوجه به نیاز  مجموعه شرکت راه آهن، شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور و شرکت مترو همواره نیاز به ریل وجود دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید