Performancing Metrics

ارتش یمن و انصارالله ادعای عربستان درباره حمله به مکه را پوچ خواندند | اتاق خبر
کد خبر: 378281
تاریخ انتشار: 8 آبان 1395 - 17:14
در میان جنجال سعودی‌ها و ادعایشان مبنی بر اینکه انصارالله مکه را هدف گرفته‌اند، سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد، عملیات هدف‌گیری فرودگاه عبدالعزیز در جده موفقیت‌آمیز بود.

اتاق خبر: سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن نیز تاکید کرد، پنهان شدن پشت اماکن مقدس جنجالی رسانه‌ای برای فرار از جنایات بی‌سابقه‌ای است که در حق مردم یمن انجام شده است.

 شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ تاکید کرد: مختصات اهداف توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که با اصول علمی و نظامی تعیین شدند، دقت هدف‌گیری ۱۰۰ درصدی و وارد آوردن بیشترین خسارت ممکن به نیروهای دشمن را ثبت کرد.

لقمان اظهار داشت: عملیات اولیه هدف‌گیری فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده که روز جمعه با موشک "برکان ۱" انجام شد، موفقیت‌آمیز بود و به هدف مورد نظر اصابت کرد. جنجال رسانه‌ای دشمن و این ادعایش که هدف موشک "برکان ۱" فرودگاه جده نبوده چیزی جز جنگ رسانه‌ای، گمراه کردن افکار عمومی و نشانه آشکار شکست و ناکامی دشمن در حملاتشان است که آخرین آن فرودگاه جده بود که هدفی مشروع برای پاسخ به جنایاتش در حق مردم یمن بود.

لقمان افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی از همان ابتدای جنگ تمام توجه‌شان بر این نکته بود که مناطق مسکونی و مقدسات اسلامی از درگیری‌ها دور نگه داشته شوند چراکه این اماکن را نمی‌توان هدف قرار داد و ما همواره به قدر کافی به دنبال حفظ این اماکن بودیم. این سخن که دشمن مدعی شده ما قصد هدف قرار دادن مکه مکرمه را داشتیم سخنی پوچ و خیالی است. ما آماده‌ایم جان خود و هر آنچه داریم را برای حفظ این اماکن مقدس فدا کنیم.

از سوی دیگر، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن گفت: عربستان مدعی شده که در فاصله ۶۵ کیلومتری مکه مکرمه که برای تمامی یمنی‌ها و مسلمانان مقدس و ارزشمند است، موشکی را دفع کرده است. عربستان باید از این کارهای پیش پا افتاده رسانه‌ای و تنزل سیاسی دست برداشته و اعتراف کند که شهر جده که در شمال مکه مکرمه واقع است، هدف نظامی موشک برکان ۱ بوده است.

عبدالسلام تاکید کرد: مخفی شدن پشت اماکن مقدس چیزی جز نشانه شکست عملیات خونینی نیست که رسوایی‌های پیاپی آن برای عاملانش آشکار شد. در واقع این ادعا تلاش زننده از سوی دشمن برای فریب و تحریک عواطف مسلمانان از طریق جنجالی رسانه‌ای است. این جنجال آفرینی‌ها تنها تلاش برای فرار از جنایات فجیع و محاصره‌ای است که علیه مردم یمن انجام شد.

سخنگوی انصارالله ادامه داد: نصیحت ما به همه این است که دروغ‌های دشمن درباره کشتی اماراتی را باور نکنند. دشمن مدعی است که کشتی اماراتی نظامی نبوده و به دنبال فعالیت‌های انسانی بود. اما سپس مرتکب کشتار بزرگ صنعا می‌شود و سریعا آن را انکار می‌کند و بعد مجبور به اعتراف شده و مسئولیت آن را بر دوش مزدورانش می‌گذارد.

وی تاکید کرد: مردم یمن نیازی به شهادت کسی در مورد مسلمان بودنشان ندارند. این کشور با وجود حملاتی که علیه‌ آن انجام شده تاکنون هیچ یک از تاسیسات غیرنظامی و یا اماکن عمومی را هدف قرار نداده چه برسد به اماکن مقدس، مردم ما از مزدوران آمریکایی که در راستای تحریب اسلام، ضربه زدن به وحدت مسلمانان و بر هم زدن امنیت و ثبات کشورهای منطقه تلاش می‌کنند، تاکید بیشتری بر حفظ اماکن مقدس دارند.

عبدالسلام در پایان گفت: دشمن باید حملات خود را متوقف و محاصره را لغو کند و به صلح روی آورد و به اصل همسایگی احترام بگذارد و گرنه مظلوم حق دارد در دفاع از خود از هر وسیله مشروعی استفاده کند.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید