Performancing Metrics

شعبه بانک یو سی اُ هند به‌زودی در تهران افتتاح می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 383034
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 04:22
ظریف
محمدجواد ظریف که به منظور شرکت در کنفرانس قلب آسیا به هند سفر کرده است در اولین روز سفر خود به این کشور در نشست تجاری فعالان بازرگانی ایران و هند شرکت کرد.

اتاق خبر: وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز به وقت محلی در نشست تجاری بازرگانان، صنعتگران و بانکداران ایران و هند در دهلی‌نو شرکت کرد.

در این نشست وزیر نفت هند و معاون وزیر بازرگانی و صنعت این کشور بزرگ آسیایی نیز حضور دارند.

محمدجواد ظریف در این نشست گفت: من به شما تعهد کامل دولت ایران برای تسهیل در روابط تجاری دو کشور را اعلام می‌کنم تا این امکان برای تجار دو کشور فراهم شود که با یکدیگر در رفت‌ و آمد باشند و با یکدیگر همکاری کنند.

او با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در زمینه‌های صنعت و فن‌آوری اظهار کرد: ما باید افق‌های جدیدی را در این زمینه‌ها بین دو کشور ایجاد کنیم.

ظریف با اشاره به آمادگی ایران جهت همکاری با شرکت‌های نفتی هندی در زمینه انرژی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم فقط یک تامین کننده صرف انرژی برای هند باشیم؛ ما به دنبال توسعه بیش‌تر روابط با هند در این زمینه هستیم. ما می‌خواهیم در بخش‌های فرادستی و پایین دستی انرژی روابط استراتژیک و راهبردی داشته باشیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: ما با شرکت‌های هندی در میدان نفتی فرزاد B مشغول همکاری هستیم.

ظریف در بخشی دیگر از سخنانش در این نشست به اهمیت همکاری‌های بانکی دو کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم همکاری‌های بانکی بین دو کشور که پشتوانه روابط اقتصادی ایران و هند است بیش از گذشته پیشرفت کند و حرکت رو به جلو خود را ادامه دهد.

وی به گفت‌وگوی اخیرش با یکی از بالاترین مقامات ارشد بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این مقام ارشد به تازگی در نامه‌ای به من اعلام کرد که به‌زودی شعبه‌ای از بانک UCO هند تا قبل از پایان سال میلادی جاری در تهران افتتاح می‌شود.

ظریف خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست تاکید کرد: این اقدام می‌تواند گام بسیار مهمی برای شما و فعالیت‌های اقتصادی در ایران باشد و زمینه را برای فعالیت و همکاری‌های بیش‌تر بین فعالان اقتصادی دو کشور فراهم کند.

او با بیان این که ما به دنبال همکاری با هند در زمینه‌های مختلف هستیم و ظرفیت و پتانسیل این موضوع بین دو کشور وجود دارد، افزود: اقتصاد ایران و هند مکمل یکدیگر هستند.

وی در سخنانش تاکیدکرد: ایران یک منبع با ثبات و مداوم انرژی است و ما می‌توانیم این ثبات را برای دیگر نقاط جهان هم داشته باشیم.

وزیر امور خارجه را در این سفر تعدادی از فعالان و بازرگانان اقتصادی کشور همراهی می‌کنند.

حضور و سخنرانی در جمع تعدادی از اساتید، نخبگان و برخی از هیأت‌های آکادمیک و دانشگاهی هند از دیگر برنامه‌های امروز حضور ظریف در دهلی‌نو است.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز بعدازظهر برای شرکت در ششمین کنفرانس قلب آسیا به  شهر «امریتسار» از شهرهای بزرگ ایالت پنجاب هند سفر خواهد کرد و دهلی‌نو را به مقصد این شهر ترک خواهد کرد.

مراسم افتتاحیه این  کنفرانس که به روند استانبول نیز مشهور است، روز یک‌شنبه با حضور نخست‌وزیر هند و رییس‌جمهور افغانستان و تعدادی دیگر از مقامات عالی‌رتبه کشورهای شرکت‌کننده از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود ظریف در حاشیه این کنفرانس  دیدارهایی با برخی از مقامات هندی و برخی دیگر از مقامات شرکت کننده در این اجلاس داشته باشد.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید