Performancing Metrics

چه زمانی دعا مستجاب می شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 383324
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 18:29
شهر باف گفت: دعا با فضیلت ترین عبادات در نزد پروردگار است و ائمه اطهار (ع) زمان های خاصی را برای این فریضه مهم ذکر کرده اند.

به گزارش اتاق خبر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهرباف کارشناس مسائل مذهبی در خصوص جایگاه دعا اظهار کرد:  دعا در بین عبادات دارای یک جایگاه ویژه بوده و بزرگان دین آن را افضل عبادات و دارای درجه عالیه می دانند. 

 
وی افزود: آیات شریفه قرآن هم دلالت بر این مهم دارند :« ادْعُوني أَسْتَجِبْ لَكُم، بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را .» 
 
شهرباف عنوان كرد : از امام باقر(ع) نقل شده است كه فرمود: «مَا مِنْ شَيْ‏ءٍ أَفْضَلَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ أَنْ يُسْئَلَ وَ يُطْلَبَ مِمَّا عِنْدَهُ وَ مَا أَحَدٌ أَبْغَضَ إِلَى اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ مِمَّنْ يَسْتَكْبِرُ عَنْ عِبَادَتِهِ وَ لَا يَسْأَلُ مَا عِنْدَهُ؛ هيچ چيزي نزد خداوند افضل از اين نيست كه دست دعا و مسئلت به پيشگاه او دراز كنند و فضل و نعمت او را تقاضا كنند و هيچ كس مبغوض تر و منفورتر نزد خداوند از كساني كه از عبادت او تكبر مي ورزند و از مواهب او تقاضا نمي كنند نيست.»
 
وی با تاکید بر درجه والای دعا در بین ائمه اطهار (ع) خاطر نشان کرد: در کتاب جواهر الکلام جلد هفتم که یکی ازکتب مهم فقهی است از امام جعفر صادق (ع) نقل شده :«دونفر که با هم نمازشان راشروع کرده و پایان می دهند فقط یکی بیشتر دعا می خواند و کمتر قرآن می خواند و دیگری بیشتر قرآن می خواند و کمتر دعا می خواند شخصی درباره این دو نفر سوال کرده و می گوید: أیهما أفضل ؟ کدام یک برتر است؟ امام (ع) می فرماید: هرکدام دارای فضائلی هستند . شخص می گوید:کدام یک با فضیلت تر از دیگری است؟ امام صادق (ع) فرمود: الدعا افضل، دعا افضل تر و برتر است همانطور که خداوند متعال می فرماید: ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ؛ مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم در حقيقت كسانى كه از پرستش من كبر مى ‏ورزند به زودى خوار در دوزخ درمى ‏آيند؛ لذا امام (ع) می فرماید: به والله که دعا بالاترین عبادت است. وبسیار بر عبادت بودن دعا تاکید می کند.
 
این کارشناس مذهبی افزود: حضرت علی (ع)  می فرماید:...
برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.
 
باشگاه خبرنگاران جوان

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید