Performancing Metrics

اصلاح ۸ شهرک صنعتی خصوصی در تهران | اتاق خبر
کد خبر: 386578
تاریخ انتشار: 21 دی 1395 - 20:03
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از اصلاح شهرسازی و ساماندهی هشت شهرک صنعتی خصوصی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این شهرک‌ها بدون طراحی و یک شبه در دولت قبل مصوب شدند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا قاهری بدر با اشاره به اینکه در تهران ۲۸ شهرک صنعتی دولتی و هشت شهرک صنعتی خصوصی وجود دارد، بیان کرد: هشت شهرک صنعتی خصوصی در دولت قبل در حالی که لکه بودند به صورت یک شبه و بدون طراحی مصوب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغ معاون عمرانی استان‌دار تهران طی دستور العملی قرار بر این شده نقشه‌های اجرایی این هشت شهرک تهیه تا اصلاح آن‌ها در بخش‌های شبکه بندی، معابر، فاضلاب و غیره توسط معاونت برنامه و بودجه مدنظر قرار گیرد. بنابراین ساماندهی این هشت شهرک کلید خورده و در انتظار اصلاحیه مهندس مشاور است.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی تهران همچنین در مورد انتقال صنوف آلاینده گفت: انتقال صنوف آلاینده به ۱۰ ناحیه صنعتی تهران مدنظر قرار گرفته و با همکاری کارگروه مربوطه و سازمان حفاظت محیط زیست این ۱۰ ناحیه صنعتی برای انتقال صنوف آلاینده با شرایطی که در محدوده‌های شهری قرار گیرند، مشخص شده است و این جانمایی به صورت است که به نقاط مسکونی هم ضربه وارد نشود.

قاهری بدر ادامه داد: طرح انتقال صنوف آلاینده از تهران نهایی شده و سال آینده در چهار ناحیه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر آلاینده‌ای برای صنعت یک موضوع است، خاطر نشان کرد: صنعت نه تنها نباید آلاینده باشد بلکه باید به کمک آلاینده ها نیز بیاید و بازتولید مدنظر قرار گیرد؛ بنابراین حتی اگر فاضلاب هم به درستی بهره برداری شود، می توان در مصارف دیگری از آن استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی تهران  با اشاره به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه ساماندهی صنایع مزاحم تاکید کرد: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت ساماندهی صنایع مزاحم در دستور کار قرار گرفته و در این راستا علاوه بر اینکه باید ارتقاء تکنولوژی مدنظر قرار گیرد تا آلاینده‌ها  به غیرآلاینده تغییر کنند بلکه ساماندهی کالبدی صنایع مزاحم در شهرک‌های صنعتی نیز مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود.

به گفته قاهری بدر کارگروه آمایش سرزمینی با کمک سازمان برنامه و بودجه مرکز ثقل این موضوع است تا بتوانیم در مسیر درستی گام برداریم.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید