Performancing Metrics

وجود 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 392966
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1396 - 21:55
معاون صندوق کارآفرینی امید خبر داد:
معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید از وجود 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اصحابی در مراسم رونمایی از دستاوردهای اعتبارات خرد زنان روستایی استان اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های دولت از برنامه‌های اجرایی، توانمندسازی صندوق‌های خرد است که مغفول مانده بودند.

وی با بیان اینکه در گذشته مکانی برای اجرای این صندوق‌ها فراهم نشده بود، افزود: تجارب جهانی نشان داده است که برای اجرایی کردن اقتصاد و توسعه باید به نیروهای داخلی و درونزا بودن توجه داشت.

اصحابی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح 15 استان این صندوق اجرایی شده و برنامه‌های مدونی در دولت تهیه شده است که تحقق یافته‌اند. این صندوق‌ها باعث رونق اقتصاد محلی شده است.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور ایجاد شده و تسهیلاتی به همت دستگاه‌های اجرایی که در توسعه دخالت دارند پرداخت شده است. این صندوق‌ها با نفوذ جهاد کشاورزی و عضویت 180 هزار نفر از زنان روستایی ایجاد شده است که 6 میلیارد تومان قرارداد فروش تولیدات آنها در نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده است.

اصحابی با بیان اینکه این صندوق‌ها توجه ویژه‌ای به اشتغال داشته و برای جمع کثیری شغل ایجاد کرده‌اند، گفت: توجه به تصمیم‌گیری‌های خرد و اقتصاد محلی-منطقه‌ای و مزیت‌های نسبی روحیه اقتصاد مشارکتی را در روستاها تقویت کرده است. باید مردم را تشویق و ترغیب کنیم که در این صندوق‌ها برای کسب و کار فعالیت داشته باشند.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه در گذشته رتبه کشور در این صندوق‌ها 150 جهانی بوده، اضافه کرد: هم اکنون به رده 130 جهانی رسیده‌ایم که این به معنای رفع رکود است.

وی با بیان اینکه به مردم امید بدهیم چراکه آنان می‌توانند اقتصاد را بسازند، افزود: طی برنامه‌ای که برای امسال درنظر گرفته شده قرار است این صندوق‌ها از 600 به 900 مورد افزایش پیدا کنند و پایلوت اجرایی آنها روستاهایی بوده که برای اولین بار تسهیلات می‌گرفتند.

اصحابی گفت: طی سال گذشته 1500 میلیارد تومان تسهیلات به روستاها پرداخت شده که از این مقدار 800 میلیارد تومان به روستاهای مرزی اختصاص یافته است. در سال جاری توجه ویژه به مناطق کمترتوسعه‌یافته خواهیم داشت.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید طی سال گذشته 300 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان و فارغ‌التحصیلات دانشگاه‌ها تسهیلات پرداخت کرده که در لرستان 200 میلیارد تومان وام پرداخت شده است.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نیز گفت: در صندوق کارآفرینی امید بالغ بر 4136 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مهرداد غضنفری امرایی در مراسم رونمایی از دستاوردهای اعتبارات خرد زنان روستایی استان اظهار کرد: کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد است که با امکانات موجود و جدید و با ریسک‌پذیری باعث ایجاد توسعه می‌شود. همچنین با خلاقیت موجب خلق یک ارزش می‌شوند. در مفهوم جدید و اصطلاحات رایج، کارآفرینی راهکار مناسبی برای تقویت اقتصاد در روستاها و تغییر در سبک زندگی و کاهش شکاف بین روستا و شهر است.

غضنفری امرایی با بیان اینکه کارآفرینی موجب توانمندسازی کانون روستاها به عنوان کانون تولید می‌شود، افزود: در جوامع سنتی نقش مرد نان‌آوری و زن پرورش دهنده کودکان بوده و ایده کسب و کار مختص مردان بوده است اما با تغییر نگرش امروز زنان به جامعه ورود پیدا کرده و برای هر دوی آنها فرصتی به وجود آمده است که در میادین کار و اقتصاد حضور فعال داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خانواده را کانون پرورش فکر و اندیشه عنوان کرد و گفت: زن و مرد در این کانون نقش‌آفرینی می‌کنند و زن امید اول ارتقا و رشد جامعه است.

وی افزود: هم اکنون در جامعه تجلی خلاقیت به وسیله زنان بوده و سرعت کارآفرینی با حضور آنان خیلی بالاتر رفته است و تاثیرگذاری آن نیز بیشتر شده است.

غضنفری خاطرنشان کرد: در دنیای امروز حضور انفجارگونه زنان در اقتصاد و تجارت باعث سرعت‌بخشی به تجارت بین‌المللی شده است. با تحولات جامعه از نگاه سنتی عبور کرده‌ایم و هم اکنون مسیر کارآفرینی با توجه به این قشر در حال پیمودن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان ادامه داد: این مهم بیانگر عزم راسخ دولت تدبیر و امید به برنامه‌های خود در این راستا بدون اجرای اقدامات نمایشی و تبلیغی و با وجود منابع محدود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز این دولت 6 میلیون تن گندم به کشور وارد می‌کردیم و حال به صادرکننده نیز تبدیل شده‌ایم. همچنین از تورم 44 درصدی به تورم تک‌رقمی رسیده‌ایم. سال گذشته 692 واحد تولیدی و صنعتی در استان با 580 میلیارد تومان سرمایه وارد مدار تولید شده‌اند که ایده‌آل نیست اما وضعیت خوبی است.

غضنفری با بیان اینکه امروزه شاهد وعده‌های نجومی هستیم که هیچ وقت محقق نخواهند شد، افزود: این وعده‌ها تنها ویروس را به تفکرات تزریق می‌کند. هم اکنون دولت خدمت‌گزار با آواربرداری و کار کارشناسی مسیر خود را مشخص کرده و تمامی دستگاه‌ها با وی همراه هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه در استان 85 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی داریم، تصریح کرد: این صندوق‌ها 2909 عضو داشته و 16 میلیارد تومان سرمایه آنها است. در کشور نیز شاهد این موضوع هستیم که نقش بسزایی در توسعه دارند.

غضنفری، یکی از محورهای توسعه‌یافتگی را توجه به زنان دانست و گفت: اهمیتی که به زنان کارآفرین داده می‌شود می‌تواند باعث توسعه کشور شود.

طاهری مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید لرستان نیز اظهار کرد: امروز که کشور نیاز به اشتغال دارد در کنار سایر اقشار با توجه به شعار سال، بانوان نیز پیش‌قدم هستند. با حمایت از کسب و کارهای خرد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و برای افراد شغل ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق‌های خرد روستایی قبلاً تشکیل شده بودند اما زیاد شناخته شده نبودند و تولیدی نیز که داشتند به بیرون صادر نمی‌شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید لرستان با بیان اینکه هدف صندوق، بازارمحوری است، گفت: صندوق با حمایت از روستائیان توانسته نقش بسزایی در تولید و اشتغال داشته باشد. همچنین تولیدات را در نمایشگاه‌های بین‌المللی عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی استان طی چهار سال اخیر 1960 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده و طی سال گذشته 626 میلیارد و 574 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است. همچنین 98 میلیارد و 660 میلیون ریال تسهیلات ازدواج طی سال گذشته پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید