Performancing Metrics

پیشنهاداتی به وزیر جدید صنعت | اتاق خبر
کد خبر: 398063
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1396 - 16:58
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به بیان اولویت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و عنوان کرد که باید در وهله اول استراتژی و برنامه منسجم برای صنعت طراحی شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد حسین برخوردار اظهار کرد:‌ در دوره جدید باید در بخش صنعت، خصوصی سازی تسهیل شود و در این بخش سخت‌گیری نشود.

وی ادامه داد: سخت گیری باید در مواردی انجام شود که کارخانه‌ها به افراد توانمند واگذار شود، نه اینکه هر کسی پول دارد بتواند کارخانه‌ها را خریداری کند. باید برای واگذاری‌ها شروطی مثل بالا بردن تعداد کارگران، داشتن نوآوری و صادرات محوری گذاشته شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: چندین سال است که در صنعت، بهترین ماشین آلات و بهترین خطوط تولید را وارد می‌کنیم اما تا زمانی که واحدهای تحقیق و توسعه نداشته باشیم صنعت ما با مشکل روبرو خواهد بود. راه اندازی این واحدها وظیفه دولت است نه کارخانه‌ها، چرا که بیشتر کارخانه‌های ما اکثرا کوچک و متوسط بوده و تولیداتشان پایین است.  

برخوردار اضافه کرد:‌ لذا در این موارد لازم است که دولت ورود کنند و واحدهای تحقیق و توسعه برای تشکل‌های مختلف راه بیندازد و بعد هم روی آن‌ها نظارت کند تا از این طریق محصولات جدید ایجاد شود و بخش ماشین ابزار تقویت شود که طراحی‌ها را به محصول تبدیل کند تا در نتیجه به جای مصرف برندهای خارجی محصولات داخلی مصرف شود.

وی تصریح کرد: اگر همین موارد در این دوره چهار ساله انجام شود صنعت تکان می‌خورد. البته برای اجرایی شدن این اهداف لازم است کمیته قوی نظارت شکل گیرد. همه دولت‌های گذشته همیشه از صنعت حرف می‌زنند چرا که همه می‌دانند که ارتقای صنعت اشتغال ایجاد می‌کند ولی تا کنون یک برنامه منسجم برای صنعت وجود نداشته است چرا که متاسفانه دولت در ابعاد مختلف بزرگ است و هنوز به دولت الکترونیک تبدیل نشده است. لازم است که در ابتدای امر یک استراتژی و برنامه منسجم برای صنعت طراحی شود.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید