Performancing Metrics

ضرورت حفظ ارزش کالاهای صادراتی ایران در بازارهای جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 421429
تاریخ انتشار: 21 دی 1397 - 19:39
یک مقام مسئول اعلام کرد:
یک مقام مسئول با اشاره به ضرورت حفظ ارزش کالاهای صادراتی ایران در بازارهای هدف گفت: حضور کالاهای ایرانی در نمایشگاههای کشورهای همسایه در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمدجواد قنبری در جمع خبرنگاران با اشاره به رونق صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه گفت: در بخش صادرات باید به صورت هدفمند به بازارهای جهانی ورود کرده تا ارزش کالاهای صادراتی در سطح  بالایی باقی بماند نه اینکه قیمت‌شکنی شود، این در حالی است که بر اساس تفاهم‌نامه‌های عقد شده میان ایران و سایر کشورهای دنیا، توسعه حضور کالاهای ایرانی در نمایشگاههای کشورهای همسایه، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دولت به دنبال آن است که از شرکتهای داخلی حمایت بیشتری به عمل آورد، به همین جهت هزینه حضور در نمایشگاه برای تولیدکنندگان داخلی بسیار کمتر از همتایان خارجی خود است و این سیاستی است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.

معاون شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی ج.ا.ا با بیان اینکه در صورتی که بتوانیم در بخش مواد اولیه کالاهای تزئینی از جمله کریستال تولید داخلی را گسترش داده و در کشور مواد اولیه را تولید کنیم، می توانیم سودآوری و صادرات بهتری را در مورد محصولات صنعت لوستر و چراغ‌های تزئینی به دست آوریم. این در حالی است که هم اکنون ۱۷۰ شرکت داخلی در نمایشگاه حضور دارند که فرصت مناسبی برای معرفی محصولات ایرانی و صادرات آنها به ویژه به کشورهای همسایه است.

محمدرضا قره‌یاضی، مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر و چراغ‌های تزئینی نیز با اشاره به ارزآوری بالای این صنعت اظهار داشت: این صنعت سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارد که اگر هزینه‌های تولید آن کم شود، می‌توان صادرات بسیار بیشتری را تجربه کرد، این در حالی است که در حال حاضر ۳۸ درصد هزینه‌های جانبی وجود دارد؛ به طوری مالیات بر ارزش افزوده را دوبار پرداخت می کنیم تا بتوانیم کالایی را در بازار عرضه یا آن را صادرات کنیم.

وی اظهار داشت: اگر مشکلات این صنعت رفع و به ما کمک شود حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، چراکه ما جزو پنج کشور اول تولیدکننده این محصول در دنیا هستیم، صادرات لوستر تولیدی کشورمان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان، اتحادیه اروپا، عراق و کشورهای شرق آسیا صادر می شود و بازار مناسبی برای آن وجود دارد.

قره یاضی ادامه داد: سه هزار تولیدکننده این محصول در کشور وجود دارند که منجر به اشتغالزایی برای ۳۰ هزار نفر شده‌اند و هر چقدر دولت کمک‌های خود را بیشتر می‌کند، می توانیم تولید و اشتغالزایی بیشتری داشته باشیم؛ البته اکنون در این فضا که بالغ بر هزار مترمربع است، ۱۷۰ تولیدکننده تا چهار روز آینده مشغول به نمایش محصولات تولیدی خود خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید