Performancing Metrics

نظام قانون گذاری کشور باید به شکل ریشه ای اصلاح شود | اتاق خبر
کد خبر: 452773
تاریخ انتشار: 2 تیر 1401 - 12:27
ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: نظام قانون گذاری کشور باید به شکل ریشه ای اصلاح شود.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنادکتر فرزاد مخلص الائمه دوم تیرماه در شصت و پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه نظام قانون گذاری کشور علمی نیست سلسله قوانینی تصویب می شود که در واقع می توان از آنها به عنوان قوانین وصله پینه ای یاد کرد.

وی با بیان اینکه گاهی قانون به آن شکل که باید از اهداف تولیدی کشور حمایت کند، پشتیبانی نمی کند، گفت: به عنوان مثال مقرر بود در قانون هدفمندی، یارانه یک پنجم به مردم داده شود و باقی وارد عرصه تولید شود، اما ۱۰۰ درصد یارانه صرف پرداخت نقدی شد و تا زمانی که نظام قانون گذاری به شکل ریشه ای اصلاح نشود، روال و وضعیت قوانین چنین خواهد بود.

مخلص الائمه بیان کرد: جای تعجب است که در استان کارشناس امکان سنجی طرح های اقتصادی در دسترس نیست، برای این امر باید نرم افزار یونیدو آموخته شود و قطعا اتاق بازرگانی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی می توانند به این امر وارد شوند که اشتغالزایی هم به دنبال خواهد داشت.

وی خواستار دعوت از میهمانان ملی در جلسات شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت به شکل حضوری و مجازی شد و افزود: نسبت به سرعت کم اقدامات بانک کشاورزی نقدهایی وجود دارد که لازم است به جهت حمایت از صنعت کشاورزی و دام و طیور، روند کار پرداخت تسهیلات تسریع و تسهیل شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه های دولتی علاوه بر حضور در جلسات کارشناسی، اگر به ایرادی واقف شدند، باید گردش کار صورت گیرد و موضوعات به سرعت منتقل شود، نباید منتظر برگزاری جلسات و تصمیم گیری در جلسات بود.

وی تصریح کرد: احتمال دارد که تعطیلی پنجشنبه ها تا پایان تیرماه ادامه یابد، اما دستگاه هایی مثل گمرک، اداره کل امور مالیاتی و ... به شکل چند شیفت فعال باشند.

منوچهر توسطی یکی از اعضای شورای گفت و گو نیز با انتقاد از عدم حضور نمایندگان در جلسات شورا، بیان کرد: نمایندگان مجلس عضو اصلی شورا هستند و بخش عمده ای از چالش های بخش خصوصی نیز مرتبط با موارد قانونی است و این عدم حضور به هیچ عنوان قابل پذیرش بخش خصوصی نیست.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید