Performancing Metrics

مسیر ریلی اینچه- شاهرود یک میلیارد یورو صرفه جویی اقتصادی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 453117
تاریخ انتشار: 13 تیر 1401 - 08:16
گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: احداث مسیر ریلی اینچه برون - گنبدکاووس- آزادشهر- شاهرود نسبت به سایر پروژه های ریلی بیش از یک میلیارد یورو صرفه جویی اقتصادی دارد.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مسیر ریلی اینچه برون به سوی شاهرود با حدود ۲۵۰ میلیون یورو و در کمتر از دو سال احداث خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان افزود: سایر پروژه های ریلی مانند برقی کردن خطوط راه آهن گرگان- تهران گرمسار و یا پروژه گرگان- مشهد در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: از جمله ویژگی‌های چشم گیر پروژه اینچه برون به شاهرود نبود معارض است و حدود ۸۰ درصد مسیر در اراضی مسطح اجرا می شود.

چوپانی ادامه داد: ساخت این مسیر ریلی، حدود ۵۰۰ کیلومتر طول جابجایی کالا را از گمرک اینچه برون به گرمسار کوتاه می کند و صرفه اقتصادی بسیاری برای استان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: راه آهن مطالعات خوبی را برای این پروژه انجام داده و بر مقرون به صرفه بودن آن تاکید دارد.

چوپانی بر امتداد ایجاد خط عریض ریلی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون با هدف تسریع در تخلیه و بارگیری به مقاصد و حمایت از سرمایه گذاران برای شتاب در ایجاد زیرساخت ها، تاکید کرد.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن این خط ریلی همچنین استان‌های مازندران و گلستان را به خراسان رضوی و مشهد مقدس متصل می‌کند.

به گزارش بازار، راه آهن اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس به طول ۶۶۵ کیلومتر نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است که می تواند ۳۰ میلیون تن بار بنادر خزری را به جنوب کشور رسانده و طول مسیر به میزان ۵۰۰ کیلومتر کاهش یافته و مدت زمان مسیر هم از ۱۲ روز به ۴.۵ روز می رسد.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید