Performancing Metrics

برنامه جدید قاسمی به دولت و مجلس برای افزایش تولید نفت‌وگاز میادین مشترک | اتاق خبر
کد خبر: 11222
تاریخ انتشار: 17 آبان 1390 - 11:53

اتاق نیوز- وزیر نفت از ارائه برنامه جدیدش به دولت و مجلس برای افزایش تولید نفت و گاز در میادین مشترک خبر داد.

رستم قاسمی صبح امروز در نشست صبحانه اتاق بازرگانی تهران،‌اظهار داشت:بخش قابل توجهی منابع درآمدی کشور وابسته به نفت و مشتقات آن است و توسعه صنعت نفت نقش مهمی در درآمد کشور، اشتغالزایی و راه‌اندازی دیگر صنایع دارد.

وی یکی از شاخص‌های اصلی برنامه خود در وزارت نفت را توجه به توسعه میادین مشترک نفت و گاز اعلام کرد و افزود:در این خصوص برنامه‌ای تهیه شده که در اختیار مجلس و دولت برای کسب پشتیبانی این دو نهاد قرار گرفته است که امیدواریم با پشتیبانی دولت و مجلس در برنامه پنجم به افزایش تولید قابل توجهی در میادین نفت و گاز به خصوص در میدان‌های مشترک برسیم.

وزیر نفت با بیان اینکه با احتساب همه منابع هیدروکربوری منابع ایران در صدر و بعد از آن کشورهایی مانند روسیه و عربستان قرار دارند،‌گفت: اما با این وجود در مجموع برداشت نفت و گاز چهارم یا پنجم در جهان هستیم و در صادرات نیز در ردیف هفتم یا هشتم مجموع صادرات نفت و گاز هستیم در حالی که تنها 12یا 13 کشور صادر کننده نفت و گاز در جهان وجود دارد.

وی اظهار داشت: افزایش تولید نفت در برنامه پنجم دیده شده است اما ما به جای افزایش تولید برای صادرات به افزایش تولید فرآورده نگاه می‌کنیم تا آن را جایگزین کنیم که این موضوع در برنامه پیشنهادی ما به دولت و مجلس دیده شده است.

قاسمی میزان برداشت گاز در کشور را بین 630 تا 650 میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت:در پایان برنامه برداشت گاز به یک میلیارد و 470 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید که این میزان به خصوص از میادین مشترکی مانند پارس جنوبی یا فروز Aو B که با عربستان مشترک هستند تامین خواهد شد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید