Performancing Metrics

با نظر هیات رییسه؛ نیازی به طرح جدید برای مقابله با مصوبه سنای آمریکا نیست | اتاق خبر
کد خبر: 106816
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1394 - 10:49
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز هیات رییسه از بحث و بررسی در مورد طرح‌های برخی نمایندگان برای مقابله با مصوبه اخیر سنای آمریکا خبر داد...
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز هیات رییسه از بحث و بررسی در مورد طرح‌های برخی نمایندگان برای مقابله با مصوبه اخیر سنای آمریکا خبر داد و گفت که بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته فعلا نیازی به طرح‌های جدید نیست و طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای که پیش از این فوریت آن در مجلس به تصویب رسیده در دست رسیدگی است.
اتاق نیوز - بهروز نعمتی اظهار کرد: در جلسه امروز هیات رییسه طرح‌های برخی نمایندگان برای مقابله با مصوبه سنای آمریکا مورد بحث قرار گرفت و نظر هیات رییسه این بود که این موضوع یک موضوع ملی است که هم باید کار کارشناسی در مورد آن انجام شود و هم منافع ملی در نظر گرفته شود و همه مراحل کار پیش‌بینی شود. وی افزود: بر اساس نظر هیات رییسه واکنش مجلس شورای اسلامی به مصوبه سنا باید با تعامل بین همه جریانات سیاسی مجلس، فراکسیون‌ها و در چارچوب سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری و با در نظر گرفتن مصالح ملی ساماندهی شود که قدم اول در این زمینه بیانیه بیش از 200 نماینده بود که روز گذشته به امضای تمام نمایندگان حاضر در مجلس رسید و در صحن علنی مجلس قرائت شد که در آن رعایت خطوط قرمز و مصالح ملی شده است. سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این و در اواخر سال گذشته یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای با امضای 225 نماینده در مجلس مصوب شده بود این طرح در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حال رسیدگی است تا ضمن رصد پیشرفت مذاکرات نظر کارشناسان هم گرفته شود و این طرح ساماندهی شود. ما فکر می‌کنیم تمامی خواسته‌ها در هفت بند این طرح آمده و نیاز به طرح‌های جدید در این زمینه نیست. نعمتی تاکید کرد: هیات رییسه مجلس معتقد است که کار در این زمینه باید به صورت همگن، متوازن و با یک حرکت ملی پیش برود و تکرار این طرح در قالب طرح‌های دیگر الزامی ندارد. وی همچنین از تعیین تقویم کاری مجلس تا پایان شهریورماه خبر داد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید