Performancing Metrics

پاسخ مخابرات به ماجرای بدهی‌اش به زیرساخت | اتاق خبر
کد خبر: 121962
تاریخ انتشار: 23 تیر 1394 - 09:05
اتاق نیوز - سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه بدهی‌های این شرکت به شرکت ارتباطات زیرساخت را منکر نمی‌شود، گفت: شرایط مذکور به واسطه تصمیمات خود وزارت ارتب
اتاق نیوز - سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه بدهی‌های این شرکت به شرکت ارتباطات زیرساخت را منکر نمی‌شود، گفت: شرایط مذکور به واسطه تصمیمات خود وزارت ارتباطات ایجاد شده است.
داود زارعیان اظهار کرد: ما منکر این قضیه نیستیم که حساب‌های مالی کلانی با شرکت ارتباطات زیرساخت داریم. به هر حال شرکت مخابرات ایران بزرگ‌ترین مصرف کننده پهنای باند زیرساخت به شمار می‌رود. وی ادامه داد: بر همین اساس ما حتما حساب و کتاب‌های مالی را می‌پذیریم اما دلیل این بدهی‌ها هم ریشه در سیاست‌های خود وزارت ارتباطات دارد چرا که ما بر اساس این سیاست‌ها توان پرداخت بدهی‌های خود را نداشته‌ایم. سخنگوی مخابرات در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اکنون هم مانند گذشته در مبلغی که به عنوان بدهی مخابرات به زیرساخت ذکر می‌شود میان این دو شرکت اختلاف نظر وجود دارد؟ توضیح داد: اکنون رقم درست بدهی‌های مخابرات به زیرساخت را در ذهن ندارم اما به هر حال قطعا با این شرکت حساب و کتاب‌ مالی داریم. وی درباره استان‌های مختلفی که طی روزهای گذشته واگذاری خطوط اینترنت در آنها به دلیل کافی نبودن پهنای باند متوقف شده نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: از میان شش استانی که از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شده ما در سه استان (آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و همدان) مشکلی از نظر میزان پهنای باند نداشته‌ایم و به همین دلیل واگذاری در این استان‌ها همچنان ادامه دارد. زارعیان ادامه داد: البته برای اینکه مشکلی در این زمینه ایجاد نشود نماینده رگولاتور در این استان‌ها را دعوت کرده‌ایم تا پس از بررسی مجدد وضعیت پهنای باند این استان‌ها، گزارش‌های ارسالی خود را اصلاح کنند اما در سه استان باقیمانده(اصفهان،کرمان و مرکزی) ظرفیت پهنای باند ما رو به پایان است و به همین دلیل ما حتی قبل از آنکه سازمان تنظیم مقررات اعلام کند بحث واگذاری را متوقف کرده‌ بودیم. سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین متذکر شد: البته در این سه استان نیز ما از حدود سه ماه قبل درخواست خرید STM1 را ارائه داده‌ایم و شرکت زیرساخت هنوز پاسخی به ما نداده است. وی ادامه داد: نکته دیگر آنکه اکنون هیچ یک از این استان‌ها بدهی خاصی بابت پهنای باند خود ندارند و حتی استانی مانند آذربایجان شرقی مبلغی را نیز به عنوان پیش پرداخت برای تامین پهنای باند واریز کرده اما همچنان پهنای باند مورد نیاز در اختیار این استان‌ها قرار نگرفته است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید