Performancing Metrics

توافق هسته‌ای تأثیر عمیقی بر روابط ایران و روسیه خواهد داشت | اتاق خبر
کد خبر: 130729
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1394 - 14:23
اتاق نیوز - وزیر خارجه ایران با تأکید بر تلاش ایران برای اتخاذ اقداماتی در زمینه گسترش همکاری با روسیه، گفت: اجرای توافق جامع اهمیت ویژه‌ای در زمینه گسترش همکاری‌ها
اتاق نیوز - وزیر خارجه ایران با تأکید بر تلاش ایران برای اتخاذ اقداماتی در زمینه گسترش همکاری با روسیه، گفت: اجرای توافق جامع اهمیت ویژه‌ای در زمینه گسترش همکاری‌های دو کشور دارد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود،‌ گفت: اجرای توافق جامع هسته‌ای ایران تأثیر عمیقی بر گسترش روابط روسیه و ایران در زمینه‌های مختلف مثل گسترش روابط نظامی خواهد داشت. ظریف در جریان این دیدار خطاب به وزیر امور خارجه روسیه، گفت: جمهوری اسلامی ایران رابطه با روسیه را بسیار مهم می‌داند و آمادگی دارد تا همه اقدامات ضروری را برای گسترش همکاری با روسیه انجام دهد. به گفته ظریف، این توافق اهمیت ویژه‌ای در گسترش روابط دو طرف مثل همکاری در زمینه‌های دفاعی خواهد داشت. هم‌چنین به گفته ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه‌، قرار است ظریف و لاوروف در زمینه همکاری در مورد مسائلی مثل مقابله با تروریسم، جلوگیری از گسترش قاچاق مواد مخدر و هم‌چنین گسترش روابط اقتصادی دوطرف با یکدیگر گفت‌وگو کنند. بنا بر توافقی که در 23 تیرماه میان ایران و کشورهای گروه 1+5 به دست آمد ایران آمادگی خود را برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود در ازای برداشتن تحریم‌های غرب و سازمان ملل اعلام کرده است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید