Performancing Metrics

اخراج 30 هزار نفر در اچ پی | اتاق خبر
کد خبر: 141741
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1394 - 15:26
شرکت هولت پاکارد (اچ پی) که تا پایان امسال به دو شرکت مجزا تقسیم می‌شود، از حذف 25 تا 30 هزار موقعیت شغلی در نتیجه این اقدام خبر داد....
شرکت هولت پاکارد (اچ پی) که تا پایان امسال به دو شرکت مجزا تقسیم می‌شود، از حذف 25 تا 30 هزار موقعیت شغلی در نتیجه این اقدام خبر داد.
به گزارش اتاق نیوز، جدیدترین تعدیل نیرو علاوه بر اخراج 55 هزار نفری خواهد بود که تحت مدیرعاملی مگ وایتمن اعلام شد و بیشتر در بخش سخت افزار و فعالیت‌های خدماتی این شرکت خواهد بود که از اول نوامبر تحت عنوان شرکت هولت پاکارد اینترپرایز یا HPE فعالیت می‌کند. با تعدیل جدید نیرو، مجموع نیروی کار هولت پاکارد بر مبنای آخرین آمار رسمی بیش از 300 هزار کارمند که در 31 اکتبر سال 2014 اعلام شد، حداقل 10 درصد کاهش پیدا می‌کند. طبق اعلام اچ پی، این تعدیل در سطح جهانی انجام خواهد گرفت. تحت طرح تجزیه به دو شرکت، شرکت دیگر که HP Inc نام خواهد داشت، شامل کسب و کار رایانه و چاپگر خواهد بود که از کاهش مستمر فروش رایانه‌های شخصی لطمه شدیدی دیده است. این کاهش نیرو که با هدف صرفه جویی 2.7 میلیارد دلار در سال انجام می‌گیرد، حدود 2.7 میلیارد دلار برای اچ پی هزینه خواهد داشت. تعدیل نیرو در سالهای اخیر در اچ پی که مجموعه خریدهای ناموفقی داشته، به شیوه ای برای بقا تبدیل شده است. مدیرمالی اچ پی ماه گذشته گفته بود این شرکت انتظار دارد حذف 55 هزار موقعیت شغلی که تحت مدیریت وایتمن اعلام شد، تا پایان اکتبر پنج درصد افزایش پیدا کند. اچ پی در راستای کاهش هزینه‌ها، بیشتر کارکنانش را به مناطق کم هزینه منتقل می‌کند. در سه ماهه مالی سوم که 31 ژوییه به پایان رسید، فروش رایانه شخصی و چاپگر اچ پی که بزرگترین بخش فعالیت این شرکت است، 11.5 درصد کاهش یافت و از میان واحدهایی که تحت مدیریت شرکت HPE قرار می‌گیرند، فروش خدمات اداری 11 درصد افت کرد. اچ پی پیش بینی کرد درآمد HPE به بیش از 50 میلیارد دلار صعود کند و گردش نقدینگی آن دو تا 2.2 میلیارد دلار در سال 2016 خواهد بود. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت پیش بینی مالی برای کسب و کار رایانه شخصی و چاپگر شرکت HP Inc را مورد تجدیدنظر قرار داد و اعلام کرد بازار این محصولات تا چند ماه آینده همچنان سخت خواهد ماند و درآمد سال 2016 برای HP Inc را بین 1.67 تا 1.77 دلار به ازای هر سهم این شرکت پیش بینی کرد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید