Performancing Metrics

افزایش 8 درصدی قیمت لوازم خانگی | اتاق خبر
کد خبر: 1661
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1390 - 10:27

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به افزایش 8 درصدی قیمت لوازم خانگي داخلي از دوم خرداد ماه اعلام کرد: طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، واردكنندگان متقاضي افزایش قیمت کالاهای وارداتی باید مدارک خود را به این سازمان ارائه دهند.

اتاق نیوز ـ محمد طحان پور در تشریح برگزاری همایش جهاد اقتصادی در صنعت لوازم خانگی و نمایشگاه ایران هومکس 2011 با حضور 50 برند داخلي و خارجي در روزهای 6 و 7 مرداد ماه اذعان کرد: بيش از 90 درصد لوازم خانگي وارداتي ايران در چين توليد مي‌شود.

او سپس اشاره ای به وضعیت تولید در کشور داشت و عنوان کرد: تحريم‌ها بر بخش توليد اثر گذاشته و این بخش را با مشکلاتي مواجه کرده؛ به گونه ای که تولید‌کنندگان با ظرفیت كامل كار نمي‌كنند.

وی در ادامه از ارائه پيشنهاد تشکیل شرکت‌های رسمی ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز خبر داد و در مورد وضعیت قاچاق کالا هم تصریح کرد که كالای قاچاق وقتي به تهران مي‌رسد، عملا ديگر کالای قاچاق نيست؛ زيرا بايد از گذرگاه‌هاي زيادي عبور كند و این عبور، قطعا راحت نیست.

طحان‌پور همچنین با اشاره به تنوع و كيفيت كالاهاي تركيه يادآور شد: زماني در ايران، كارخانه وجود داشت كه تركيه اصلا كارخانه نداشت، اما متاسفانه بسياري از كارخانه‌هاي ما تعطیل شدند و تركيه در حال حاضر 500 كارخانه دارد؛ زیرا در این کشور تجارت واقعا آزاد است. رييس اتحاديه لوازم خانگي به این واقعیت نیز اشاره کرد که صادرات كالاهاي بي كيفيت ايراني به عراق باعث شده تا تركيه بازار آن كشور را از آن خود كند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید