Performancing Metrics

صنایع استان مرکزی در قبال بهداشت و درمان مسئولیت سنگینی دارند | اتاق خبر
کد خبر: 172464
تاریخ انتشار: 28 آبان 1394 - 18:25
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه صنایع مولد استان مرکزی در قبال بهداشت و درمان مسئولیت سنگینی برعهده دارد، گفت:می طلبد که واحدهای تولیدی به رسالت اجتما...

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه صنایع مولد استان مرکزی در قبال بهداشت و درمان مسئولیت سنگینی برعهده دارد، گفت:می طلبد که واحدهای تولیدی به رسالت اجتماعی خود عمل کرده و دولت را در تقویت زیرساخت های بهداشتی و درماننی کمک دهد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان شازند افزود:این استان با همه ثروت هایی که در بخش های مختلف به ویژه بخش صنایع مولد، مادر تخصصی و پایین دستی دارد، از نظر زیرساخت های بهداشت و درمان فقیر است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سلامت یک موضوع چند وجهی است که در عوامل تهدید آن شاخص ها و مسائل مختلفی دخیل است و صنایع آلاینده در استان مرکزی، آثار نامطلوبی بر سلامت مردم دارند و باید در حوزه اجتماعی به تکالیف خود از جمله مشارکت در بخش بهداشت و درمان به خوبی عمل کنند. دکتر قاضی زاده هاشمی بیان کرد: شهرستان شازند با برخورداری از قطب صنعتی و صنایع مهمی چون پتروشیمی و پالایشگاه از داشتن بیمارستان دولتی محروم است که با حضور متعهدانه سازمان تامین اجتماعی این خلاء تا حدودی پر شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان همه تلاش خود را به کار می گیرد تا در قالب برنامه تحول نظام سلامت از لحاظ نیرو و تجهیزات و جبران کاستی ها با بیمارستان تامین اجتماعی شازند نهایت همکاری را داشته باشد. دکتر قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: این بیمارستان از داشتن امکانات ICU(مراقبت های ویژه) و NICU(مراقبت ویژه کودکان) محروم است و تلاش وزارتخانه این است که تجهیزات لازم در این بخش ها تامین شود. وی گفت: کارخانه های تولیدی و صنایع نفت و گاز شازند باید تلاش کنند تا یک مرکز درمانی مجهز ایجاد کنند. مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: بیمارستان تامین اجتماعی شازند با وجود همجواری با صنایع مختلف و قرار گرفتن در مسیر چندین استان جنوبی از داشتن امکانات مراقبت ویژه به عنوان یک نیاز درمانی حیاتی محروم است. دکتر بابک عدلی افزود: نیاز است با حمایت وزارتخانه، بستر ایجاد بخش ICU این بیمارستان فراهم شود. وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان تامین اجتماعی شازند تمام ماموریت های درمانی این شهرستان را انجام می دهد، می طلبد که همه حمایت های وزارتخانه از بیمارستان های دانشگاهی از نظر نیروی تخصصی و بودجه شامل این بیمارستان نیز شود تا عدالت در درمان و درصد رضایتمندی بالا رود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شازند در محل احداث دانشکده پرستاری شازند حضور یافت و رهنمودهای لازم در خصوص تسریع این طرح را ارائه کرد. دانشکده پرستاری شازند در زمینی به وسعت شش هزار متر مربع در حال ساخت است که نقشه های عملیاتی آن طراحی شده و برآورد بودجه آن 190 میلیارد ریال است. این دانشکده ظرفیت 125 دانشجو را داراست که اکنون در یکی از ساختمان های تابع دانشگاه فعالیت دارد و با ایجاد این دانشکده افزایش 10 رشته دیگر دنبال می شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از مرکز بهداشتی و درمانی شماره یک شهرستان شازند نیز بازدید کرد و لزوم ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در قالب 87 خانه و مرکز بهداشت در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و در این دیدار ارتقاء مرکز بهداشتی و درمانی کلینیک شبانه روزی شازند به پلی کلینیک مطرح شد. دکتر قاضی زاده هاشمی، شامگاه چهارشنبه به اراک سفر کرد و از بیمارستانهای ولی عصر و امیرکبیر اراک دیدن کرد و امروز ( پنجشنبه ) نیز ضمن بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان شازند در کارگروه سلامت استان مرکزی شرکت می کند و در ادامه سفر دو روزه خود از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستانهای کمیجان، خمین، محلات و دلیجان نیز بازدید می کند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید