Performancing Metrics

حواشی کنفرانس پاریس | اتاق خبر
کد خبر: 182421
تاریخ انتشار: 12 آذر 1394 - 12:00
مهمترین روز هایی که تصمیم گیرنده حیات روی کره زمین است، آغاز شده است این روز ها در پاریس سران 150 کشور در پاریس جمع شدند تا به دنبال چاره برای نجات کره زمین باشند، این م
مهمترین روز هایی که تصمیم گیرنده حیات روی کره زمین است، آغاز شده است این روز ها در پاریس سران 150 کشور در پاریس جمع شدند تا به دنبال چاره برای نجات کره زمین باشند، این مشکلی که کره زمین با آن روبرو است نه ترور است نه جنگ بلکه یک پدیده ای بسیار مرگبارتر؛ تغییرات آب و هوایی.

2 روز پیش، شروع 11 روز تاریخی ای برای نجات کره زمین بود. تغییرات آب و هوایی به سرعت در حال نابودی جهان است و اگر سران کشور ها و مردم برای جلوگیری از تغییرات آب و هوا موفق نشدیم به گفته دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس چه چیزی باید به کودکانمان بگوییم؟

او گفت: تمام حرف من این است، به جای اینکه فردا برای کودکانمان بهانه بیاوریم، باید بر علیه تغییرات اقلیم اقدام کنیم. ملاقات ابتکار و اولاند

ابتکار و اولاند

در کنفرانس دیروز سران 150 کشور قرار داشتند؛ از ایران هم معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ایران، به این اجلاس رفته بود. در این جلسه اولاند و ابتکار، کسی که به گفته یورونیوز قویترین زن دولت ایران است، با هم مکالمه ای هم داشتند.

ابتکار در این رابطه گفت: سلام آقای روحانی را به رئیس‌جمهور فرانسه ابلاغ کردم آقای اولاند هم به من اعلام کرد ما منتظر سفر آقای روحانی به فرانسه هستیم و همچنین بر افزایش همکاری‌های محیط ‌زیستی ایران و فرانسه تأکید و از آن استقبال کرد.

سخنرانی بیل گیتس

در این جلسه فرد دیگری هم قرار داشت؛ بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت و پولدارترین انسان جهان، یکی از افراد غیر سیاسی و محبوب ترین شرکت کننده این جلسه است. او در سخنرانی اش در این اجلاس گفت: من فکر کنم همه ما باور داریم که تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم. ما به سرمایه گذاری های خصوصی و تحقیقات دولتی بیشتری نیاز داریم. فقیر ترین افراد کسانی هستند که از دستگاه های گرمایشی و برقی استفاده نمی کنند، اینها کسانی هستند که اگر جلو تغییرات آب و هوا را نگیریم بیشترین آسیب را می بینند.

گفتنی است بیل گیتس برای استفاده از انرژی های سبز ائتلاف خصوصی جدیدی تشکیل داده است.

صحبت های سیاسی

در میان این جلسه سران کشور ها از فرصت ها برای انجام مکالمات سیاسی استفاده کردند، اوباما و پوتین در اتاقی در رابطه با مسائل منطقه صحبت کردند، البته اردوغان و پوتین اصلا با هم صحبتی نکردند.

در اوایل جلسه جین پینگ رئیس جمهور چین هم با باراک اوباما ملاقات کردند.

کاریکاتور نیویورک تایمز و شکل جدید برج ایفل

کارتونیست نیویورک تایمز پاتریک چاپات هم این نقاشی را برای کنفراس پاریس کشید. منظور او اسفاده از انرژی ناشی از باد به جای سوخت های فسیلی است.

نام این نقاشی:" آب و هوای پاریس؛ انتظار آمدن باد می آید "

حتی به مناسبت افتتاحیه این کنفرانس برج ایفل پیامی را روی خودش نوشت: 100 درصد تجدید پذیر !

منظور از این پیام استفاده از انرژی های تجدید پذیر است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید