Performancing Metrics

دانشگاه‌هایی که سرعت اینترنت‌ پایینی دارند، لینک مستقیم بگیرند | اتاق خبر
کد خبر: 305244
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 19:50
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به مشکل دانشگاه‌ها در سرعت اینترنت از آنها خواست تا با گرفتن پهنای باند مستقیم این مشکل را برطرف کنند.

اتاق خبر: محمود خسروی درباره مشکل اینترنت دانشگاه‌ها و اینکه اینترنت ابزار حیاتی برای امر پژوهش به حساب می‌آید، اظهار کرد:اینترنت یکی از ابزار‌های موجود برا ی پیشرفت در علم و تکنولوژی است که برای رفع این مشکل در دانشگاه‌های کشور، پیشنهاد داده‌ایم دانشگاه‌ها پهنای باند را مستقیم از زیرساخت دریافت کنند تا این مشکل برطرف شود.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی با بیان اینکه در مدت زمان گذشته از فعالیت دولت تدبیر و امید شبکه آی‌پی داخل کشور از 350 گیگابیت به 4 ترابیت بر ثانیه افزایش یافته است گفت: توسعه 10 برابری در این بخش ایجاد شده است و با این وجود همچنان در حال افزایش ظرفیت‌های پهنای باند داخل کشور هستیم؛ البته طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این  ظرفیت باید به 10 ترابیت بر ثانیه برسد.

او با اشاره به اینکه پهنای باندی که شرکت ارتباطات زیرساخت به مخابرات و اپراتورها واگذار می‌کند بدون ضریب اشتراک است، خاطر نشان کرد: اشکال در دسترسی به اینترنت دانشگاه‌ها، از زیرساخت نیست.

معاون وزیر ارتباطات از برگزاری جلسه با دانشگاه‌های اصلی کشور در محل دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: در این جلسه که برای بهبود وضعیت اینترنت دانشگاه‌ها برگزار شد از دانشگاه‌ها خواستیم پهنای باند اینترنت را مستقیما از شرکت زیرساخت دریافت کنند به این ترتیب پیش‌بینی می‌کنیم که مشکل اینترنت دانشگاه‌ها حل شود.

خسروی خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوع راه‌اندازی شبکه علمی نیز مطرح شد که با راه‌اندازی این شبکه از یک نقطه به صورت مستقیم تمامی دانشگاه‌ها به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند و کیفیت خدمات افزایش می‌یابد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید