Performancing Metrics

مصر، پاکستان و هندوستان، رقبای ایران در بازار روس ها | اتاق خبر
کد خبر: 305268
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 21:16
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه، پکن و مسکو را از جمله کشورهای مهم برای تجارت با ایران برشمرد و گفت: ضمن توسعه روابط با آنها، باید برای حضور در بازار روسیه شتاب کرد، زیرا مصر، پاکستان و هندوستان از رقبای کشورمان در این بازار هستند.

اتاق خبر: از پایگاه خبری اتاق تهران، اسدالله عسگراولادی تاکید کرد: بخش خصوصی و دولتی باید در این زمینه تلاش کنند، اما بسترسازی باید توسط دولت صورت گیرد .
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی افزود: اکنون با همکاری بین دولت و بخش خصوصی، بسیاری از مشکلات تجارت با روس ها از جمله بانک، حمل و نقل و مساله روادید در حال برطرف شدن است؛ تجار پیش از این به سختی روادید اخذ می کردند اما با همکاری دو کشور روادید برای تجار یک ساله صادر می شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران خاطرنشان ساخت: برنامه ریزی های لازم برای شرکت در نمایشگاه روسیه انجام شده و 19 بهمن نمایشگاه مواد غذایی مسکو برپا خواهد شد و شرکت های ایرانی نیز در آن حضور پررنگی خواهند داشت.
به گفته وی، علاوه بر این، هفتم بهمن ماه نیز نمایشگاه پتروشیمی در این کشور همسایه شمالی برگزار خواهد شد که با تلاش اتاق های مشترک، قرار است هیاتی به این کشور اعزام و در نمایشگاه حضور موثری داشته باشند.
 ایران و روسیه افق 40 میلیارد دلاری را برای همکاری ها در عرصه های مختلف در نظر گرفته اند.
براساس اسناد مذاکرات آبان ماه امسال کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور که در روسیه امضا شد، قرار است ارزش روابط اقتصادی تهران و مسکو از حدود دو میلیارد دلار کنونی به 10 میلیارد دلار در آینده افزایش یابد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید