Performancing Metrics

9 دی انقلاب اسلامی را در مسیر حقیقی خود بیمه کرد | اتاق خبر
کد خبر: 305660
تاریخ انتشار: 10 دی 1394 - 06:15
سردار دهقان:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه 9 دی یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است چون انقلاب اسلامی را در مسیر حقیقی خودش بیمه کرد، گفت: در 9 دی یک انرژی و ظرفیت جدید و آینده متفاوتی برای نظام اسلامی در سال 88 رقم خورد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در چهارمین جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج وزارت دفاع با عنوان یادمان شهدای مدافع حرم و جام سردار سرلشکر شهید حسین همدانی با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار کرد: 9 دی یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است چون انقلاب اسلامی را در مسیر حقیقی خودش بیمه می‌کند و تداوم انقلاب در همین مسیر بیمه خواهد بود.

وی در عین حال با هشدار به اینکه دشمنان با تمام توان، ابزارها، نمادها و گفتمان‌سازی تلاش دارند تا ملت ایران را از مسیر انقلاب اسلامی، حمایت از رهبری و پیوند با ولایت جدا کنند، افزود: دشمنان نظام اسلامی به دنبال این هستند تا حرمت‌ها بشکنند.

دهقان با یادآوری اینکه چگونه آن دوران و ایام بدون کمترین هزینه پشت سر گذاشته شد، تصریح کرد: خطر بزرگی متوجه انقلاب بود که ملت ایران با صلابت و سربلندی از این معرکه خارج کرد و نقطه پایانی بر جریان فتنه در آن مقطع شدند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ملت با بصیر ایران اسلامی در آن مقطع با همه وجود در میدان حاضر شدند و با صدای بلند حقانیت انقلاب اسلامی را فریاد زدند، اضافه کرد: با حضور پر صلابت مردم در صحنه ‌جریان نفاق و فتنه عیان شد و مسیر انقلاب باز گردید و یک انرژی و ظرفیت جدید و یک آینده متفاوتی برای نظام اسلامی در سال 88 رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد:‌ 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز و روز برگشت انقلاب به مسیر اصلی خودش است و کسانی که به ظاهر برای براندازی به جمع مردم پیوسته بودند برای همیشه طرد شدند و خدا کمک کرد تا این نهضت و انقلاب اسلامی با نیت خالص و اتکای مردم و در رأس آن رهبر معظم انقلاب و ولایت ولایت فقیه همچنان با قدرت به مسیر راستین خودش ادامه بدهد.

وزیر دفاع ‌در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیج در بطن خودش مفاهیم بسیار عمیق و گسترده‌ای را جای داده که بیان و تبیین آنها نیاز به تدوین کتاب‌ها و برگزاری جلسات مختلف دارد، افزود: بسیجی کسی است که توانسته پا روی نفس، نفسیات و مادیات بگذارد تا بتواند در مسیر و رسالتی که دارد به در‌ستی ایفای نقش کند.

وی اظهار کرد: بسیج یک مفهوم عام است و بسیجی مصداقی از مفهوم عمیق و گسترده‌ای است که به آن بسیجی می‌گوییم و وقتی که کسی خودش را بسیجی دانست باید بداند چه رسالت و مسئولیت سنگینی دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امام راحل از خداوند می‌خواهد که او را با بسیجیان محشور کند، ادامه داد: امام امت با آن همه عظمت همیشه می‌فرمود من خاک پای حضرت امام علی (ع) را طوطیای چشمم می‌کنم و هر‌گز اجازه نمی‌دادند کسی ایشان را با اولیای الهی مقایسه کند، اما این امام از خداوند می‌خواهد که او را در زمره بسیجیان قرار دهد.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن و بسیجی ماندن هنر مردان خداست تصریح کرد: فرماندهی معظم کل قوا در دیدار اخیری که با فرماندهان سپاه داشتند با جملات بسیار زیبایی بسیج و سپاهی را تبیین فرمودند که وقتی انسان این جملات را می‌شنود احساس غرور، عزت و افتخار می کند.

دهقان با بیان اینکه بسیجیان انسان‌های پاک‌باخته، از خود رسته و به خدا پیوسته‌ای هستند ‌و نور الهی بر قلب آنها تابیده تا رسالت و مسئولیت اصلی خود را به نحو احسن انجام دهند، گفت: ‌بار اصلی جنگ تحمیلی بر عهده بسیجیان بود.

وی با بیان اینکه بسیج و فرهنگ بسیجی ضامن حفظ، بقا و تداوم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: بسیج و فرهنگی بسیجی باعث توسعه مرزهای فکری حاکم بر انقلاب و گسترده شدن حضور انقلاب اسلامی در دنیای اسلام و خارج از آن شد.

وزیر دفاع تاکید کرد: عاملی ‌که تا به امروز انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، حرکت مقاومت در کشورهای اسلامی و همه دنیا را توانسته به پیش ببرد و هر روز به عظمت و شکوفایی آن بیفزاید فرهنگ و روحیه بسیجی و حضور آگاهانه بسیجیان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در سوریه و در مقاومت با گروه های تکفیری شاهد روحیه بسیجی هستیم، افزود: امروز در سوریه می‌بینیم که مردم سوریه با افکار و روحیه بسیجی وارد عرصه می‌شوند و با شنیع‌تر‌ین انسان‌ها که در تاریخ کمتر نظیر آنها وجود داشته مبارزه می‌کنند.

دهقان با بیان اینکه تروریست‌های داعش امروز مجهز به بهترین سلاح‌های روز و بهره‌مند از بیشترین پشتیبانی‌های مادی و روحی نظام سلطه هستند، تصریح کرد: اما مردم سوریه با کمترین امکانات در حال جنگ با این دشمن بوده و نصرت الهی را طلب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم سوریه به معنای واقعی روحیه بسیجی ملت ایران سرلوحه خود قرار داد‌ه‌اند‌، گفت: مردم سوریه امروز در جنگ با دشمنان چنان رعب و وحشتی در دل آنان ایجاد می‌کنند که به طور طبیعی عقب‌نشینی تروریست‌ها را به دنبال دارد و باید گفت کسانی توان مبارزه با داعش را دارند که به معنای واقعی بسیجی باشند.

در پایان این مراسم‌ نفرات برتر چهارمین جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج وزارت دفاع در 6 رشته «فوتسال، آمادگی جسمانی، طناب‌کشی، تنیس روی میز، تیراندازی و دارت» و 3 سه رشته «تیراندازی، دارت و تنیس روی میز» خواهران‌ تجلیل شدند.

این مسابقات با مشارکت 12 سازمان تابعه وزارت دفاع و حضور 420 ورزشکار ‌برگزار شد که در پایان سازمان صنایع دفاع به مقام نخست رسید و سازمان صنایع هوافضا و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید