Performancing Metrics

پهپاد ایرانی امنیت آمریکا را کیش و مات کرد | اتاق خبر
کد خبر: 313471
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1394 - 01:38
روزنامه ایتالیایی:
ایرنا نوشت: روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' : پهپاد سپاه پاسداران، امنیت ناو هواپیمابر آمریکا را در خلیج فارس کیش و مات کرد.

اتاق خبر - روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' امروز (شنبه) با اشاره به رزمایش بزرگ 'ولایت 94' نوشت: پهپاد سپاه پاسداران، امنیت ناو هواپیمابر آمریکا را در خلیج فارس کیش و مات کرد.

ایل جورناله افزود: بر اساس اعلامیه رسمی، یک فروند پهپاد ایرانی در سومین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94، با پرواز بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی آن را شناسایی کرد.
به گزارش این نشریه ایتالیایی، این پهپاد متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین روز رزمایش بزرگ 'ولایت 94' که هر سال از خلیج فارس تا اقیانوس هند و در منطقه ای به وسعت سه میلیون کیلومتر مربع برگزار می شود، ماموریت خود را برفراز کشتی آمریکایی انجام داد.
.
این روزنامه با اشاره به اینکه طول سواحل ایران بیش از دو هزار کیلومتر و مشرف به خلیج فارس و دریای عمان است، نوشت: ایرانی ها حتی یک زیردریایی کوچک بنام 'غدیر' را علیه ناو هواپیمابر آمریکا به آب انداختند و به عقیده آنها این دو سیستم بدون اینکه شناسایی شوند، تصاویری با کیفیت بالا از ناو هواپیمابر آمریکا ثبت کردند.
ایل جورناله افزود: پنجمین ناو نیروی دریایی آمریکا که مقر آن در بحرین است و تمامی عملیات آمریکا در خلیج فارس را فرماندهی می کند، از اظهارنظر در این باره صرف نظر کرد.
به گزارش این روزنامه، ایرانی ها نام کشتی آمریکایی که عکس آن توسط پهپاد و زیردریایی گرفته شد را فاش نکردند. اما می دانیم که ناوهواپیمابر هسته ای USS Harry S. Truman در آب های منطقه خلیج فارس در کمپین نظامی علیه داعش در عراق و سوریه حضور دارد.
روزنامه ایتالیایی اضافه کرد: 25 فوریه سال 2015، موشک های سپاه پاسداران ایران در رزمایش دیگری به ماکت یک ناو هواپیمابرآمریکا بنام Nimitz در آب های خلیج فارس و تنگه هرمز ضربه زده و آن را غرق کردند. در این عملیات از موشک های کروز و همچنین ده ها کشتی و دو موشک بالستیک استفاده شد.
مدل ناو مذکور، نمونه ای از ناوهواپیمابر آمریکایی بود که در بندر عباس ساخته شد و در رزمایش 'پیامبر اعظم 9 ' در خلیج فارس و تنگه هرمز مورد استفاده قرار گرفت.
به گزارش ایل جورناله، نیروهای سپاه پاسداران مجهز به قایق های کوچک مسلح به موشک های ضد کشتی مستقل از نیروی دریایی ارتش در طول آب های مرزی خلیح فارس حضور دارند.
دوسال پیش نیروهای اطلاعاتی آمریکا کشف کردند که ایران موفق به ساخت ماکت یک ناو بزرگ شبیه به Nimitz شده اند و تصاویر ماهواره ای نیز تایید کردند که در بندرعباس ساخته شده است.
به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 که چهارشنبه هفتم بهمن در محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است تا دوشنبه دوازدهم بهمن ادامه دارد.
هدف این رزمایش، نشان دادن توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت درعرصه دریاها و دفاع از مرزهای دریایی کشور بویژه در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به جهانیان اعلام شده است.
کنترل کامل کشتیرانی در منطقه برگزاری این رزمایش بزرگ دریایی با هدف تامین امنیت دریانوردی و مقابله با تهدیدهای زیست محیطی، تروریستی و دزدی دریایی، کمک به تقویت امنیت خطوط مواصلاتی و مقابله با شرارت ها و نا امنی های دریایی در آب های دوردست از دیگر اهداف اصلی اجرای این رزمایش است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید