Performancing Metrics

سرعت اینترنت برابر سرعت نور میشود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 314446
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1394 - 12:00
محققان روش ها و راه هایی را برای افزایش سرعت اینترنت را پیدا کرده اند.کاربران این دهکده جهانی دسترسی به اینترنت برابر با سرعت نور را به زودی تجربه می کنند.

اتاق خبر - کارشناسان در تحقیقات و ازمایشات جدید خود راه حلی علمی پیدا کرده اند که با اینترنت و زیر ساخت های آن را قابل برنامه ریزی کرده است.با این حال سرعتی برابر نور را در اینترنت تجربه میکنیم.این تحقیق توسط گروه ” شبکه‌های با کاربرد بالا” (HPN) در بخش مهندسی‌ برق و الکترونیک دانشگاه “بریستول” در اولین نشریه علمی جهانی با عنوان‌ ” معاملات فلسفی‌ انجمن سلطنتی” به چاپ رسید.

زیربنای اینترنت موجود توانایی پشتیبانی‌ از توسعه مستقل و نوآوری در قابلیت ها، پروتکل‌ها و خدمات رسانی‌های لایه‌های شبکه‌ای و فیزیکی‌ و همچنین قابلیت افزایش تقاضای پهنای باند و افزایش تقاضای نرم افزار‌های متنوع را ندارد.

این تحقیق راه حل این مشکل را یک زیرساخت شبکه با کارایی بالا معرفی‌ می نماید که دارای منبع باز و قابل برنامه ریزی است و برای حمل ترافیک اینترنتی از نور استفاده می‌‌کند. این امر مفهوم جدیدی از اینترنت نوری منبع باز است که توسط جعبه سفید نوری و نرم افزار معرف فن آوری شبکه ارایه می شود.
دکتر رضا نجابتی، مسئول قسمت شبکه‌های نوری در گروه “HPN” می‌گوید: همانند انقلابی که اندروید شرکت گوگل و آ‌‌‌ی او اس شرکت اپل در موبایل ها به راه انداختند، فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که در این تحقیق از آنها یاد شده توانایی ایجاد یک انقلاب در زیرساخت شبکه‌های نوری را دارد. این فناوری پیچیدگی‌‌های شبکه‌های نوری را پنهان کرده و منبع آن را برای برنامه نویسان سنتی‌ و سازندگان نرم افزار باز می‌کند تا بتوانند نوع جدیدی از نرم افزارهایی بسازند که از مزیت سرعت نور بهره‌مند باشند.
دیمیتریا سیمونیدو پرفسور و رهبر این گروه نیز اعتقاد دارد فناوری های جدید اینترنتی به طور مستمر پدید می آیند، اما بیشتر آنها منجر به ایجاد یک انقلاب در کارایی اینترنت نمی شوند. فناوری پیشنهادی ما می تواند راه را برای ایجاد خدمات و نرم افزارهای جدیدی هموار کند که در گذشته ایجاد آنها ممکن نبود، تغییر توازن قدرت بین فروشندگان و متصدیان انحصاری اینترنت به سمت کاربران بیشتر و ارائه دهندگان خدمات نیز از قابلیت های این فناوری نوظهور است.

منبع:کلیک

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید