Performancing Metrics

بانک‌های آلمانی آماده افتتاح شعبه در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 318332
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 19:42
وزیر اقتصاد ایالت باواریا آلمان، ساعاتی پس از همایش توسعه همکاری‌های دو کشور که در خانه اقتصاد باواریا برگزار شد.

اتاق خبر: وزیر اقتصاد ایالت باواریا آلمان، ساعاتی پس از همایش توسعه همکاری‌های دو کشور که در خانه اقتصاد باواریا برگزار شد، در دفتر خود میزبان رییس اتاق تهران و هیات همراهش شد. خانم الیزا آگنر به گفته خود این ملاقات را به این جهت برگزار کرده بود که بتواند به طور مستقیم خواسته‌ها و مطالبات بخش خصوصی اقتصاد ایران را بشنود و برای رفع موانع و تسهیل همکاری‌های مشترک بین دو کشور با آنان همفکری کند.
بنا بر این گزارش به نقل از اتاق بازرگانی؛ مسعود خوانساری در این ملاقات مشکل جدی توسعه روابط را مسایل بین بانکی و بیمه قراردادها و مبادلات تجاری عنوان کرد و طرف آلمانی را از کاستی‌های کنونی این بخش مطلع کرد. رییس اتاق تهران با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر گشایش‌های اقتصادی میان ایران و برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و فرانسه صورت گرفته است، گفت: «یکی از مولفه‌هایی که می‌تواند همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را با سرعت بسیار بیشتری به پیش ببرد، برقراری روابط بانکی و بیمه است که در این زمینه صنایع فرانسه و ایتالیا توانسته‌اند گام‌های مناسب و جدی بردارند.»

توسعه مراودات بانکی پیش‌نیاز توسعه همکاری‌های اقتصادی
رییس اتاق تهران همچنین توجه برای رفع مشکل بنگاه‌های کوچک و متوسط هر دو کشور را یکی از وظایف نهادهای بخش خصوصی دو طرف عنوان کرد و افزود: «در حال حاضر فعال کردن مراودات بین نظام بانکی میان ایران و آلمان پیش نیاز اولیه توسعه همکاری‌هاست.» وی به برخی صنایع جذاب برای حضور شرکت‌های آلمانی در ایران اشاره کرد و گفت: «بنگاه‌های آلمانی می‌توانند در صنایع تجدیدپذیر، آب و فاضلاب، خودروسازی، فولاد، معدن، داروسازی، شیمیایی، الکترونیک و گردشگری ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری مشترک با بنگاه‌های ایران داشته باشند. خوانساری از وزیر اقتصاد باواریا خواست در زمینه رفع مشکلات بانکی و بیمه، مقامات اقتصادی دولت آلمان را در جریان گذاشته و نسبت به رفع آن اقدام فوری کند.

دوباره به ایران می‌آیم
خانم الیزا آگنر نیز از حضور دوباره خود در ایران طی ماه‌های آتی خبر داد و اظهار امیدواری کرد که به هنگام این سفر حامل خبرهای خوش در زمینه گشایش‌های بانکی و بیمه از طرف کشورش باشد. وی همچنین از آمادگی برخی شرکت‌های آلمانی و نیز برخی بانک‌های این کشور برای ایجاد شعبه در ایران خبر داد. وی در عین حال این وعده را داد که نسبت به دستیابی به راهکارهای عملی در روابط بانکی و بیمه میان دو کشور با مقامات بلندپایه این کشور وارد مذاکره شود.

کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید