Performancing Metrics

نظارت بر برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان در کاشان با ۲۳۰ بازرس | اتاق خبر
کد خبر: 319519
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1394 - 22:31
رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان کاشان:
رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان کاشان گفت: ۲۳۰ بازرس وظیفه نظارت و بازرسی در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حوزه کاشان را بر عهده دارند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علیرضا چله دوان ظهر شنبه، در دومین جلسه آموزشی توجیهی سربازرسان انتخابات در کاشان با اشاره به راه اندازی سامانه ای برای ارتقا سرعت و دقت بازرسان انتخاباتی در کاشان، اظهار داشت: این سامانه که با عنوان «سهبا» نامگذاری شده است، توانایی رصد و بررسی گزارش‌های مردم در ایام انتخابات را دارد.

وی افزود: از آنجاییکه گزارش‌های مردمی یکی از منابع ارزشمند برای آگاهی از وضعیت شهرستان در زمان انتخابات و آگاهی از تخلفات در این زمینه است، اقدام به راه اندازی این سامانه کردیم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان کاشان با اشاره به اینکه کاشان برای برگزاری انتخابات هرچه بهتر و سالم‌تر بازرسان مجرب را به کار گرفته است، اظهار داشت: یک بازرس برای هر صندوق رای در نظر گرفته شده که این بارسان موظف به انجام وظیفه تا پایان شماش آرا هستند.

 وی تصریح داشت: این بازرسان همچنان باید صورت‌جلسه گزارش خود را از روند برگزاری انتخابات پای هر صندوق رای تهیه و به ما ارائه دهند.

چله دوان با اشاره به اینکه بررسی شرایط شعب اخذ رای از دیگر وظایف بازرسان انتخاباتی است، گفت: در صورتیکه مشکلی در هریک از شعب وجود داشته باشد، باید از طریق بازرسان به اطلاع سربازرسان برسد.

وی با بیان اینکه در نهایت این گزارشان به ستاد راهبری انتخابات ارسال می شود، افزود: اولویت ما در هیئت بازرسی، شناسایی نقاط تخلف، افزایش دقت و سرعت و نیز قاطعیت در برخورد با تخلفات انتخاباتی است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان کاشان با اشاره به اینکه تعداد بازرسان در حوزه انتخابیه شهرستان کاشان ۲۳۰ نفر است، گفت: ۲۵ سربازرس نیز بر روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این شهرستان نظارت خواهند داشت.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید