Performancing Metrics

مرسدس انسان را جایگزین ربات های به خدمت گرفته شده در خطوط اسمبل خود می کند | اتاق خبر
کد خبر: 322059
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 10:53
دیجیاتو نوشت: شاید در آینده مهارت های رانندگی ربات ها از انسان بیشتر شود و بتوانند از این لحاظ جای انسان را بگیرند. آنها حتی نشان داده اند که در حل کردن مکعب روبیک نیز بهتر از انسان عمل می کنند.

اتاق خبر - از همین رو، ظاهرا تنها یک جای دیگر در این دنیا باقی مانده که ربات ها در آن خود را نشان نداده اند و آن کارخانه اسمبل قطعات مرسدس بنز است.

براساس گزارشی که روز گذشته در بلومبرگ منتشر گردید، مرسدس فرایند جایگزین نمودن کارگرهای انسانی با ربات ها را در خطوط اسمبل خود آغاز کرده است.

مارکوس شافر مدیر بخش تولید این شرکت خودروساز آلمانی در مصاحبه اش با بلومبرگ اعلام داشت: ربات ها توانایی مدیریت محصولات مختلف ما را ندارند و در نتیجه تصمیم داریم که برای صرفه جویی در هزینه های خود و حفظ آینده کاری مان آنها را با نیروهای انسانی جایگزین نماییم.

البته این تغییر دلایل متعددی دارد. بازار خودروی امروز به گونه ایست که در آن، صرفا خرید یک ماشین لوکس کفایت نمی کند و خریداران نیز مرتبا به سفارشی سازی این ماشین ها فکر می کنند.

اما متمایز ساختن یک خودرو از دیگری نیز صرفا به واسطه وجود امکانات و قابلیت های سفارشی میسر نمی شود و لازم است که خودروسازها برخی آپشن های اضافه را نیز به صورت اختیاری برای مدل های اعلای خود در نظر بگیرند که این کار نیز می تواند سودزایی خوبی برایشان داشته باشد.

AP_763106239419

البته لازم است یادآور نماییم که حذف ربات ها از کارخانه Sindelfingen مرسدس در آلمان نمی تواند حاکی از کلیت داشتن این تصمیم و پیاده سازی اش در تمامی کارخانجات این شرکت باشد.

ماشین ها همچنان نقش قابل توجهی در شغل های تکراری نظیر جوشکاری، رنگ کاری و نصب موتور دارند و در واقع در خط تولید خودروهای سفارشی است که برتری انسان بر ماشین مشخص می شود.

بنابراین اگر نگران هستید که ربات ها روزی شغل شما را بگیرند، باید بگوییم که نگرانی شما بی مورد نیست اما این اتفاق قطعا در خطوط اسمبل مرسدس بنز رخ نخواهد داد.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید