Performancing Metrics

آمریکا اولین آزمایش کننده و پرتاب‌کننده واقعی بمب اتمی | اتاق خبر
کد خبر: 323697
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 12:24
سازمان انرژی اتمی
روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به ۲۶۲۴ انفجار هسته‌ای بعد از جنگ جهانی دوم از آمریکا به عنوان تنها کشور بکاربرنده سلاح هسته‌ای علیه کشوری دیگر و اسرائیل به عنوان رژیمی که در خفا سلاح‌های هسته‌ای را آزمایش می‌کند، یاد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» امروز (شنبه) در گزارشی نوشت: از زمان ارتقا فن آوری هسته‌ای، 2624 مورد انفجار هسته‌ای صورت گرفته است.

این روزنامه با اشاره به نمایش قدرت هسته‌ای کره شمالی در ژانویه 2016 با آزمایش موفقیت آمیز چهارمین بمب هسته‌ای که منجر به زمین لرزه‌ای با قدرت 5.1 در مقیاس امواج درونی زمین شد، نوشت: کره شمالی در برهه فعلی آخرین کشوری است که فن‌آوری جنگ افزار هسته‌ای خود را بهبود بخشیده است.

در نقشه ای که یک شرکت انگلیسی به نام «اسری یوکی» تهیه کرده است، نشان می‌دهد که تمامی 2624 مورد آزمایش موفقیت آمیز بمب هسته‌ای از زمانی صورت گرفت که آمریکا فن‌آوری جنگ افزارهای هسته‌ای خود را در جنگ جهانی دوم توسعه داد.

بر اساس این گزارش، اولین آزمایش موفقیت آمیز بمب هسته‌ای قابل انفجار در تاریخ را ارتش امریکا در جولای 1945 به نام «ترینیتی تست» انجام داد.

آمریکا در اوت سال 1945 همچنین بمب‌های هسته‌ای را بر شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن پرتاب کرد، بمب‌هایی که باعث مرگ نزدیک به 200 هزار نفر شد. این دو شهر تنها مکان‌هایی هستند که کماکان به عنوان محل بکارگیری جنگ افزارهای هسته‌ای شناخته می‌شوند هرچند که در طی سال‌ها آزمایش‌های موفق دیگر هسته‌ای نیز در سطح جهانی صورت پذیرفت.

این روزنامه به برخی آزمایش بمب هسته‌ای در طول سال‌های گذشته اشاره کرد است. از آزمایش سال 1952 انگلیس در آب‌های قلمروی استرالیا، انفجار سال 1960 فرانسه در بیابانی در الجزایر که سه مرتبه قوی‌تر از بمب پرتاب شده در ناکازاکی بود تا قوی‌ترین بمبی که تاکنون از سوی بشر آزمایش شده است ، بمب هسته‌ای «سزار بمب» روسیه ، که در سال 1961 با ماده انفجاری بسیار بزرگ 50 مگاتنی‌اش، پس از انفجار ابر قارچ مانندی به ارتفاع 7 مرتبه بلندتر از قله کوه اورست ایجاد کرد و 1500 مرتبه قوی‌تر از بمب‌های پرتاب شده بر ناکازاکی و هیروشیما بود.


ابر قارچی ناشی از انفجار اتمی

ایندیپندنت در خاتمه ضمن اشاره به انجام آزمایش‌های هسته‌ای مخفیانه از سوی رژیم اسرائیل و آفریقای جنوبی موارد علنی از سوی هند، پاکستان و چین نوشت: بزرگترین بمب هسته‌ای آزمایش شده از سوی ارتش آمریکا نیز بمب «کسل براو» نام داشت که عواقب ناشی از آن بر ساکنین جزایر مرجانی نزدیک آن انفجار باعث چون نقض عضو مادر زادی و تشنج شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید