Performancing Metrics

اختصاص 10 هزار هکتار از زمین‌های زراعی «آکتائو» به شرکت‌های ایرانی | اتاق خبر
کد خبر: 326478
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 17:16
در دیدار استاندار «آکتائو» در غرب قزاقستان و مدیران شرکت‌های کشاورزی ایران، مقرر شد 10 هزار هکتار از زمین‌های زراعی این استان جهت کشت محصولات کشاورزی در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار گیرد.

اتاق خبر: در دیدار استاندار «آکتائو» یکی از استان‌های غربی قزاقستان با رئیس شورای مدیران شرکت کشاورزی «جهاد سبز» یک توافق‌نامه همکاری بین طرفین به امضاء رسید.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ این توافق‌نامه توسط «بردی‌بیک ساپاربایف» استاندار «آکتائو» و «مجتبی حمیدی اصفهانی» رئیس شورای مدیران شرکت کشاورزی «جهاد سبز» امضا شد.

حمیدی اصفهانی در این جلسه ضمن ابراز علاقمندی جهت سرمایه‌گذاری برای توسعه کشت محصولات در استان «آکتائو»، از ضرورت اختصاص 100 هزار هکتار برای انجام این عملیات از جمله برای کشت غلات، خبر داد.

بنابر اعلام مرکز مطبوعاتی استاندار «آکتائو»، در این دیدار همچنین تصریح شد که طرف ایرانی در این زمین‌ها نه تنها به کشت محصولات بلکه به بهبود باروری زمین‌های زراعی مشغول خواهد بود.

به گفته «بردی‌بیک ساپاربایف»، استاندار «آکتائو»، در حال حاضر بخش بزرگی از حجم مبادلات میان این استان و ایران صادرات گندم و جو است.

استاندار «آکتائو» همچنین گفت: این استان دارای 1.2 میلیون هکتار زمین زراعی مناسب برای گندم، جو، ارزن، سیب‌زمینی، سبزیجات و غیره است که به دستور رئیس جمهور قزاقستان، در حال حاضر عملیات جهت افزایش زمین‌های زیر کشت آبی در حال اجراست.

وی افزود: طرف قزاق علاقمند به گسترش روابط با همتایان ایرانی خود در حوزه کشاورزی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری و افزایش حجم صادرات است که این پیشنهاد از سوی هیئت ایرانی مورد استقبال قرار گرفت.

در این جلسه همچنین مقرر شد که در سال جاری، 10 هزار هکتار از اراضی استان «آکتائو» به شرکت «جهاد سبز» اختصاص یابد ضمن آنکه عملیات کشاورزی در این زمین‌ها همراه با طرف قزاق صورت می‌گیرد.

همچنین پیشنهاد شد که اختصاص 100 هزار هکتار زمینی که توسط طرف ایرانی مطرح شد، در سال 2017 در اختیار آنها گذاشته شود. 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید