Performancing Metrics

تروريست ها به نقض آتش بس در سوريه ادامه مي دهند | اتاق خبر
کد خبر: 331718
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 22:22
روسيه:
مركز هماهنگي آتش بس روسيه در سوريه در بولتن خبري روزانه خود اعلام كرد: تروريست هاي ضدسوري در مناطق مختلف سوريه به اعمال تروريستي و نقض آتش بس ادامه مي دهند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ايرنا، مركز هماهنگي آتش بس مستقر در پايگاه هوايي روسيه در سوريه روز شنبه در بولتن خبري خود يادآورشد: نظام آتش بس در سوريه در شبانه روز اخير 4 مورد نقض شد كه دو مورد آن در مناطق استان لاذقيه و در استان هاي حما و حمص هر كدام يك مورد ثبت شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاري روسيا سگودنيا، اين مركز در مورد نقض آتش بس در لاذقيه اعلام كرد: تروريست ها در مناطق سندران و شميسه با خمپاره مواضع نيروهاي دولتي را گلوله باران كردند.

در منطقه كفر نبودا در استان حما هم تروريست هاي عضو گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه با سلاح هاي سنگين به سوي مواضع نيروهاي ارتش سوريه تيراندازي كردند.

تروريست هاي گروه موسوم به جيش الاسلام نيز از منطقه طير معلا با آتشبار منطقه تاهون دونگوزيه را در استان حمص هدف قرار دادند.

مركز هماهنگي آتش بس مستقر در پايگاه هوايي روسيه در سوريه همچنين اعلام كرده است كه هواپيماهاي روسي مراكز تحت كنترل گروه هاي معارض سوري امضا كننده توافقنامه آتش بس را بمباران نكرده اند.

در اين گزارش گفته شده است بيشترين موارد نقض آتش بس و تيراندازي ها كه بر اثر آن تقريبا هر روز غيرنظاميان جان خود را از دست مي دهند توسط تروريست هاي داعشي و جبهه النصره انجام مي گيرد كه شامل توافق روسيه و آمريكا در مورد آتش بس در سوريه نمي شوند.

اين مركز يادآورشده است:وضعيت حلب به شدت نگران كننده است و جبهه النصره هر روز براي حمله به مواضع نيروهاي دولتي و شبه نظاميان مدافع سوريه تلاش مي كند.

بر اساس اطلاعات مركز هماهنگي آتش بس روسيه در سوريه، در شرايط كنوني بيش از يكهزار و 200نفر از تروريست هاي گروه جبهه النصره با 7 تانك و دهها خودرو نظامي در شمال شهر حلب متمركز شده اند.

در بخش ديگر بولتن خبري اين مركز گفته شده است كه تعداد مناطق سوريه كه با امضاي توافقنامه به آتش بس پيوسته اند افزايش مي يابد و در زمان حاضر مذاكره با سران 20 منطقه براي پيوستن به آتش بس و رعايت آن جريان دارد.

مركز هماهنگي آتش بس روسيه در سوريه همچنين به ادامه توزيع كمك هاي انساني بين ساكنان مناطق سوريه اشاره كرده و افزود: در شبانه روز اخير 3.7 تن كمك هاي انساني توسط نيروهاي روسيه بين ساكنان مناطق ديرالفرديس در استان حما توزيع شده است. تا كنون روسيه حدود يكصد تن كمك هاي انساني به مردم سورهي اهدا كرده است.

آتش بس در سوريه از روز 27 ماه فوريه گذشته برقرار شده و ارتش سوريه و گروه هاي معارض سوري ان را رعايت مي كنند. اما اين آتش بس شامل گروه هاي تروريستي ازجمله داعش، جبهه النصره و احرارالشام نمي شود و مبارزه با آنها از سوي روسيه و سوريه ادامه دارد.

انتهای پیام/
کد: 94108
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید