Performancing Metrics

نامه به رئيس‌جمهوربرای رسيدگی به وضعيت نمادملی و فرهنگی برج آزادی | اتاق خبر
کد خبر: 332686
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 16:08
نايب رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعی شورای شهر تهران از ارسال نامه به رئيس‌جمهوری برای رسيدگی و تعيين تكليف برج آزادی خبر داد.

اتاق خبر: احمد حکیمی‌پور طی تذکری در صحن علنی شورای شهر تهران نسبت به عدم توجه به وضعیت برج آزادی تذکر داد.

 با توجه به هزینه بالایی که در سال‌های گذشته از سوی شهرداری تهران برای مرمت و احیای برج آزادی انجام شده است ولی بنابر آنچه مالکیت این برج در اختیار وزارت ارشاد قرار دارد، همچنان با مشکلاتی برای انسجام برنامه‌ریزی برای توسعه امور مرتبط با مرمت و احیای برج آزادی روبرو هستیم.

حکیمی‌پور با اشاره به درخواست شورای شهر از ریاست جمهوری مبنی بر کمک به حفظ و احیای برج آزادی به عنوان نماد ملی و فرهنگی، گفت: در این نامه از دکتر روحانی تقاضا داریم بنابر اهمیت حفظ نشان و نماد ملی و فرهنگی برج آزادی، زمینه واگذاری برج آزادی به شهرداری تهران را فراهم سازند تا با مرمت، بازسازی و احیای برج آزادی بنابر هزینه‌های انجام شده و سرمایه‌گذاری مناسب، مجموعه فرهنگی برج آزادی ایجاد شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: همانطور که قبلا گزارش داده‌ام در سال گذشته با پیگیری‌های مکرری که برای مرمت برج داشته‌ایم و اقداماتی که برای عایق‌کاری محوطه برج آزادی به اجرا گذاشته شد، آنچه مشهود است ساختمان برج آزادی بنابر قدمتی که دارد با تخریب روبروست و نیازمند برنامه‌‌ریزی منسجم برای مرمت و احیا است و شهرداری تهران بنابر امکانات مادی و انسانی که در اختیار دارد می‌تواند با نظارت شورای شهر اقدام جدی را در این زمینه داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به اهمیت حفظ آثار ملی و فرهنگی، اقدام لازم برای برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف مرمت و بازسازی برج آزادی صورت گیرد، چرا که اکنون با توجه به اینکه مالکیت برج در اختیار وزارت ارشاد است ولی هزینه‌ها و اقدامات برای حفظ و مرمت برج از سوی شهرداری انجام می‌شود و با بلاتکلیفی برنامه‌ای برای مرمت و احیای آن مواجه می‌شویم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید