Performancing Metrics

با الگوهای رفتاری گیمرهای موبایل آشنا شوید | اتاق خبر
کد خبر: 335373
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 14:52
با تبدیل شدن بازی‌های ویدیویی به بزرگ‌ترین سرگرمی بشر، تحقیق و مطالعه روی جنبه‌های مختلف به نقل محافل تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به تحقیقات انجام شده روی جامعه‌ای از گیمرهای بیندازیم؛ گیمرهای مشتاق!

اتاق خبر - هر فردی یک گیمر و یک فرد علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی را می‌شناسد. شاید با خواندن این جمله به این فکر کنید که هیچ‌کدام از دوستان شما اهل بازی‌های ویدیویی یا بازی‌های موبایل نیستند اما واقعیت این است که درصد قابل توجهی از جامعه‌ای که در کنار شما قرار دارند و با آن‌ها ارتباط دارید، به نحوی گیمر محسوب می‌شوند. 

بازی های موبایل

تاثیری که بازی‌ها در صنعت اپلیکیشن‌ها دارند بسیار وسیع و چشمگیر است. لیستی که بیانگر ۱۰ بازی برتر موبایل در بازارهای مختلف است، ۲۵ درصد از کل سود به دست آمده از فروش اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص داده است. هر دو فروشگاه اپلیکیشن App Store و Google Play پر از بازی‌های موبایل در سبک‌های مختلف شده‌اند و نکته جالب اینجا است که گیمرها همیشه به دنبال یک Angry Birds یا شبیه‌ساز بز بعدی هستند! 

اینکه شما در چه دسته‌ای از انواع گیمرها هستید خیلی مهم نیست. حرفه‌ای، معمولی،‌مشتاق یا تفننی؛ هر چه که باشید، گیمر هستید

سوال مهمی که برای توسعه‌دهندگان، بازاریاب‌ها، مجریان تبلیغات و ناشرین وجود دارد این است که گیمرها چه افرادی هستند و چه رفتارهایی دارند؟

مطالعه انجام شده توسط گروه تحقیقاتی و مطالعات استراتژیک گرینبرگ نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد از تمام مخاطبان بازی‌های موبایل در آمریکا، در دسته گیمرهای مشتاق قرار می‌گیرند. گیمر مشتاق را فردی تعریف می‌کنند که بیش‌ از ۹ ساعت در هفته را صرف انجام بازی‌های موبایل می‌کند. 

برای نتیجه‌گیری این مطالعه، مجموعه تحقیقاتی گرینبرگ با ۲۰۰۰ نفر که سنی بین ۱۸ تا ۶۵ سال داشته‌اند مصاحبه کرده است. بر اساس این مطالعه، گیمرهای مشتاق، تاثیرگذاری اجتماعی دارند. این بدین معنا است که آن‌ها وارد بحث‌های معمولی مرتبط با بازی‌های ویدیویی با دوستان خود می‌شوند و به خرید اقلام درون بازی به وسیله‌ سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای علاقه دارند.

گیمرها افراد اجتماعی هستند

بیشتر از ۶۴ درصد گیمرهایی که در دسته افراد مشتاق به این سرگرمی قرار می‌گیرند، راجع به بازی که از آن لذت برده‌اند با دوستان خود صحبت می‌کنند. ۸۳ درصد از آن‌ها برای بازی‌های ویدیویی پول خرج می‌کنند. تحریک فکری، دلیل ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه برای بازی کردن  با گوشی‌های هوشمند بوده است. اگرچه با تعداد محصولات زیادی که در این صنعت وجود دارد، این جامعه همواره به دنبال مطالعه اخبار و بررسی‌های موجود در رسانه‌های مرتبط است.

بازی های ویدیویی

Think With Google نام تیمی تحقیقاتی زیر مجموعه گوگل است که در حوزه دیجیتال به تحقیق و تفحص می‌پردازد. با استناد به این گروه، ۹۰ درصد از گیمرهای مشتاق حداقل هفته‌ای یک‌بار برای تماشای آموزش بازی‌ها، گیم‌پلی و کشف موارد مختلف به وب‌سایت یوتیوب مراجعه می‌کنند. (وب‌سایتی که گوگل مالک آن است). ۶۴ درصد از همین جامعه گیمرها پس از مشاهده تبلیغات یک بازی در یوتیوب، اقدام به نصب آن روی گوشی‌های هوشمندشان کرده‌اند. این در حالی است که این رقم برای نصب یک بازی پس از جستجو در گوگل، ۷۴ درصد است. نکته جالبی که گوگل به آن اشاره می‌کند این است که گیمرهایی که در دسته مشتاقان به این سرگرمی قرار می‌گیرند، به نوعی پیشگامان این حوزه محسوب می‌شوند و همیشه سعی دارند در دایره افرادی که با آن‌ها ارتباط دارند، در تجربه یک بازی، اولین باشند. 

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که گیمرهای مشتاق بخشی از جامعه بازی‌های ویدیویی هستند که به تماشای بررسی و مطالعه اخبار و حواشی در یوتیوب علاقه زیادی نشان می‌دهند. 

در بخش دیگری از این مطالعه آمده است:

تحقیقات ما نشان می‌دهد کسانی که به طور همزمان به بازی‌های موبایل و یوتیوب دسترسی دارند، هر چه بیشتر در یوتیوب به تماشای ویدیو می‌پردازند، زمان بیشتری را نیز صرف انجام بازی‌های موبایل می‌کنند. 

شاید صحبت از اینکه یک گروه تحقیقاتی زیر مجموعه گوگل به وب‌سایت یوتیوب که دارایی این شرکت بزرگ محسوب می‌شود اشاره می‌کند، چندان هم عجیب نیست. زمان زیادی است که یوتیوب یک منبع عالی برای تماشای محتوای بازی‌های ویدیویی و ویترینی برای استودیوهای بازی‌سازی تبدیل شده است. جایی که این استودیوها می‌توانند به سبک فیلم‌های هالیوودی، محصولات خود را به جامعه هدف نشان دهند. 

clash-royale-banner

تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی بود که گوگل، بخش یوتیوب گیمینگ راه‌اندازی کرد. یک اپلیکیشن و وب‌سایت مخصوص استریم بازی‌های ویدیویی که به منظور رقابت با توییچ راه‌اندازی شد. یوتیوب گیمینگ به منظور ارتباط داشتن گیمرها با یکدیگر و نمایش دستاوردهای آن‌ها راه‌اندازی شد. 

بازی‌های ویدیویی بسیاری از همان مشکلات و سختی‌های را دارند که در صنعت اپلیکیشن برای موفقیت وجود دارد؛ اما در مقیاسی بزرگ‌تر! کشف یک بازی و پتانسیل موجود در آن یکی از مهم‌ترین موانع پیش رو برای بازی‌سازان و ناشران آن‌ها است. وقتی یک بازی مورد توجه قرار می‌گیرد شروع به ترقی می‌کند.- شاید یکی از بارزترین مثال‌ها برای این موضوع Flappy Bird باشد- اما این ترقی نیازمند حمایت جامعه گیمینگ و استفاده از قدرت همه‌گیر شدن در شبکه‌های اجتماعی و البته تبلیغات دهان‌به‌دهان است. 

گیمرها سلایق، انواع و البته علاقه‌مندی‌های مختلفی دارند

به استناد وب‌سایت Pocket Gamer که در زمینه بازی‌های موبایل فعالیت می‌کند، در ماه مارس سال جاری میلادی، هر روز ۵۴۴ بازی در فروشگاه اپلیکیشن اپل ثبت شده است. همچنین بررسی عملکرد اقتصادی صنعت اپلیکیشن‌ها توسط وب‌سایت Arc در پایان سال نشان می‌دهد که ۵۸۹ هزار و ۳۶ بازی در گوگل‌پلی منتشر شده است. با هر استانداری که در نظر بگیریم، موقعیت‌های بسیار زیادی روبه‌روی گیمرهای موبایل قرار دارد و اینجا است گه رسانه‌های این حوزه و به خصوص یوتیوب و توییچ نقشی حیاتی برای گیمرها ایفا می‌کنند.

وفاداری حرف اول را در جامعه گیمینگ می‌زند

گیمرها به روش‌های مختلف به بازی که انجام می‌دهند وفادارند. بازی‌های موبایل این سرگرمی را از کنسول‌های خانگی وارد دستان جامعه کردند. جامعه‌ای که همین بازی‌های موبایل آن‌ها را به گیمرهایی تبدیل کرد که هر روز به دنبال بازی‌ها و تجربه‌های مختلف می‌گردند. این موضوع زمینه‌ساز پیدایش بازارهای مختلفی در این حوزه شد؛ بازارهایی که شما را با بازی‌هایی آشنا می‌کنند که در جداول گوگل‌پلی و اپ‌استور جایی ندارند. یکی از این بازارها Amazon Underground است که نسخه رایگان پرفروش‌ترین بازی‌ها را عرضه می‌کند.

صنعت بازی های ویدیویی

گیمرها هم مانند جامعه بشری هستند. همه گیمرهای حرفه‌ای نیستند که هر بازی مثل Call of Duty یا Warcraft را انجام دهند. گیمرها سلایق، انواع و البته علاقه‌مندی‌های مختلفی دارند.

گیمرهای کژوال یا آن‌هایی را که به صورت تفننی به انجام بازی می‌پردازند، می‌توان مسئول موفقیت بازی Farmvile کمپانی زینگا دانست. همین تفنن و جامعه گیمرهای کژوال، Farmvile را به اولین محصولی تبدیل کردند که تحت تاثیر قدرت فیسبوک به یک بازی همه‌گیر و موفق تبدیل شد. پس از این موضوع، بازی‌های موبایل بسیاری سعی کرده‌اند تا موفقیت آن را تکرار کنند؛ بنابراین گیمرهای مشتاق که پیش از این به تعریف آن‌ها و جایگاه‌شان در جامعه گیمینگ پرداختیم، به هدف تبدیل شدند.

بنابراین موفقیت یک محصول در بین این گروه از گیمرها را ارزش تکرار بالا رقم می‌زند و اگر شما هم جز دسته‌ای هستید که حداقل ۹ ساعت در هفته را صرف بازی با موبایل می‌کنید، حتما تجربیات زیادی دراین‌باره و بازی‌هایی با این مشخصات دارید.

زومجی

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید