Performancing Metrics

وزارت ورزش به بخش خصوصی برای ساخت اماکن ورزشی تسهیلات می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 335599
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1395 - 14:14
دبیر کمیسیون باشگاه‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شرط تأهل از قانون تأسیس باشگاه‌ها برداشته شده، از ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای ساخت اماکن ورزشی خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، امیر عفراتی چهارشنبه شب در مراسم معرفی و تجلیل باشگاه‌های ورزشی بر‌تر قم در شاخص‌های باشگاه داری اظهار داشت: به تازگی یک روز از روزهای هفته تربیت بدنی به نام روز باشگاه داری در نظر گرفته شده است و این احترامی برای بخش خصوصی است که در ورزش سرمایه گذاری می‌کند و از امسال در همین روز از باشگاه‌های بر‌تر تجلیل می‌شود.

وی افزود: در خانواده‌ای که ۱۷ هزار نفر عضو دارد سامانه‌ای مشترک برای ثبت اطلاعات نداشتیم اما تا یک ماه آینده درخواست صدرو مجوز، احداث و تمدید از طریق سامانه صورت می‌گیرد و از این پس همه اطلاعات ثبت آنلاین خواهد شد.

مشاور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ورزش و جوانان گفت: تدوین شیوه نامه انضباطی یکی از کارهای نوینی است که صورت گرفته است. برای رسیدگی به تخلفات باشگاه‌ها، کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر راه اندازی می‌شود و این اتفاق جدیدی برای کاهش تخلفات در باشگاه‌ها در سطح کشور است.

عفراتی بیان داشت: شرایط عمومی باشگاه داران برای استان‌ها تصویب و ارسال شده است. تعهدنامه محضری از فرآیند صدور مجوز حذف شده است. در تمامی شهرهای ما آژانس‌های املاک دارای کد پیگیری هستند و ما همین کد را در مورد ملک باشگاه‌ها می‌پذیریم و دیگر نیازی به تعهد محضری نیست.

وی عنوان کرد: باشگاهی که امکانات کمی دارد‌‌ همان شهریه‌ای را می‌گیرد که امکانات ویژه و شاخص دارد و این منصفانه نیست‌‌ همان طور که هتل‌ها ستاره دارند باید باشگاه‌های نیز به وی آی پی، درجه یک، دو و سه تقسیم بندی شوند.

دبیر کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: برای افزایش درآمد مربیان، در حال صحبت با وزارت کار هستیم که شرایط بیمه کردن مربیان در باشگاه‌ها فراهم شود تا زمینه بازنشستگی و بیمه مربیان ایجاد شود و در زمینه موسیقی‌هایی که در باشگاه‌ها از جمله باشگاه‌های بانوان پخش می‌شود باید بگوییم که در برخی باشگاه‌های آسیب صوتی داریم.

عفراتی افزود: در بخش سرمایه گذاری، سرمایه گذار باید ۳۰ درصد پروژه را بسازد و سپس درخواست تسهیلات داشته باشد و من از سرمایه گذاران در حوزه احداث می‌خواهم که ۱۰ درصد پروژه را به صورت تجاری در نظر بگیرند زیرا باید اذعان کنیم که باشگاه داری سود اقتصادی ندارد.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید