Performancing Metrics

انفجار اشتباه بلای جان تروریست ها شد | اتاق خبر
کد خبر: 337417
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 15:26
راشا تودی:
یک گروه هشت نفره عاملان انتحاری طالبان به دلیل انفجار مواد منفجره آنها زودتر از زمان موعد در استان قندوز در افغانستان کشته شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، یک گروه هشت نفره عاملان انتحاری طالبان به دلیل انفجار مواد منفجره آنها زودتر از زمان موعد در استان قندوز در افغانستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، آنها در نظر داشتند با رساندن خود به مناطق پرجمعیت در این استان یک سری حملات انتحاری هماهنگ شده انجام دهند.

بر اساس اعلام وزارت کشور افغانستان، خانه محل انفجار بمب‌ها متعلق به ملا ولی یکی از فرماندهان محلی طالبان بود که وظیفه سازماندهی برخی حملات تروریستی در استان قندوز را بر عهده داشت.

یکی از جلیقه‌های عاملان انتحاری در مخفیگاه آنها در روستایی در شمال قندوز از کار افتاده و پیش از آنکه این نیروها بتوانند وظیفه محوله خود را انجام دهند، منفجر شده است. اولین انفجار باعث انفجار دیگر مواد منفجره در این مخفیگاه شده است که تمام گروه در این اتفاق کشته شدند.

حملات طالبان توسط صدها نفر از نیروهای این گروه پس از اعلام تشدید حملات در بهار از اوایل این ماه افزایش یافته است.

طالبان سال گذشته برای چند روز شهر قندوز را به تصرف درآورد که بزرگترین موفقیت نظامی برای آنها از زمان سقوط رژیم‌شان در ۲۰۰۱ خوانده شد. نیروهای امنیتی افغانستان بعد از چند روز نبرد شدید قندوز را از تصرف طالبان خارج کردند. قندوز پنجمین شهر بزرگ افغانستان است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید