Performancing Metrics

هزینه های گزاف؛ دستاورد حضور هیأت های تجاری در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 338778
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 12:02
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: حضور هیأت های خارجی براساس یک استراتژی منظم و مدون نبوده است و تنها هزینه های گزافی را برای کشور به همراه داشته است.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: حضور هیأت های خارجی براساس یک استراتژی منظم و مدون نبوده است و تنها هزینه های گزافی را برای کشور به همراه داشته است.

این عضو اتاق بازرگانی که مایل به ذکر نام خود نیست در گفت و گو با اتاق خبر افزود: متاسفانه ورود هیأت های خارجی هیچ دستاورد و نتیجه مثبتی برای اقتصاد ایران به بار نیاورده است.   

وی ادامه داد: تمام هیأت های خارجی با هدف فروش کالا و خدمات خود و بررسی فرصت های موجود در بازار ایران به کشور وارد شده اند و هنوز شاهد هیچ حرکت موثر و مفیدی نبودیم.

 عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: عمدتا هدف کشور از ارتباط با هیأت های تجاری باید انتقال دانش فنی و تکنولوژی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنایع کشور باشد اما عمدتا این هیأت ها تنها اهداف خود را دنبال می کنند و در این مورد نیز برنامه ریزی مشخصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه با تمرکز بر اظهارات هیأت های تجاری می توان به این نتیجه رسید که آن ها چراغ سبزی به منظور حل مسائل بانکی به ما نشان نداده اند؛ گفت: با این نگرش منفعت طبلانه هیات های تجاری نمی توان چشم انداز روشنی را برای روابط ایران با آن ها متصور شد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: عمدتا اکثر این هیأت های تجاری با هدف امضای تفاهم نامه به کشور وارد می شوند و هنوز قرارداد مشخصی به امضا نرسیده است. بدین ترتیب نمی توان انتظار به انجام رسیدن اهداف مورد نظر خود را داشت.

وی گفت: اگر با نگرش سیاسی به رفت و آمد هیأت های تجاری بنگریم عمدتا شاهد نتایج مثبتی در روابط ایران با جامعه بین المللی هستیم اما از دید اقتصادی، میزبانی این تعداد هیأت تجاری نه تنها به صلاح نیست بلکه تا به امروز تاثیری نیز بر وضعیت بخش خصوصی و معیشیت مردم نداشته است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این هیأت ها عمدتا جذب بخش دولتی و خصولتی می شوند؛ اظهار کرد: به دلیل اینکه پروژه های بزرگ و کلان کشور در دست بخش دولتی و خصولتی است؛ هیأت های تجاری نیز با آن ها وارد همکاری می شوند و بخش خصوصی در این بین مغفول واقع شده است.  

94106 ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید