Performancing Metrics

سفرهاي استاني دولت وعده محور نيست | اتاق خبر
کد خبر: 341082
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 23:31
شريعتمداري:
معاون اجرايي رئيس جمهوري گفت: سفرهاي استاني دولت تبدير و اميد، وعده محور، پروژه محور و مصوبه محور نيست.

اتاق خبر - محمد شريعتمداري روز دوشنبه در آيين افتتاح ستاد مركزي ارتباطات مردمي سفر رياست جمهوري در شهر كرمان افزود: سفرهاي استاني رياست جمهوري به منظور ارتباط مستقيم و شناخت از نزديك مشكلات استان ها و شناخت از نزديك ظرفيت هاي استان ها انجام مي شود.

وي با تقدير از تلاش هاي استاندار كرمان گفت: ايشان از ماه هاي پاياني سال گذشته تا به امروز زحمات زيادي را براي سفر استاني رياست جمهوري متحمل شده اند.
رئيس ستاد كاروان تدبير و اميد افزود: براي انجام اين سفر از ماه ها قبل مقدماتي آماده و در استان نيز ستادي براي بررسي پروژه ها و طرح ها تشكيل شد.
وي بيان كرد: سياست دولت تدبير و اميد در سفرهاي استاني بر مبناي اميدآفريني براي حل مشكلات استان ها در حد توان استوار است.
شريعتمداري چاره جويي براي حل مشكلات اساسي استان ها را يكي از مهمترين اهداف سفرهاي استاني رياست جمهوري برشمرد و گفت: بالغ بر 70 درصد تعهدات مالي دولت هاي سابق همچنان بر دوش استاندار كرمان سنگيني مي كند كه براي تكميل اين طرح ها، 22 هزار ميليارد تومان منابع، نياز است و اين در حالي است كه كل بودجه عمراني كشور در سال گذشته حدود اين ميزان مبلغ بوده است.
وي تاكيد كرد: به يقين با منابع موجود امكان تحقق تمام امور مورد نظر مسئولان محلي استان ها وجود ندارد و در حد توان در اين زمينه اقدام مي شود.
معاون اجرايي رئيس جمهوري گفت: استاندار كرمان براي حل اين مشكل از ظرفيت هاي غير دولتي استفاده كرده اند كه جاي تقدير دارد.
وي خاطرنشان كرد: بسيار مفتخر هستيم در استاني حضور داريم كه هفت هزار و 500 ميليارد تومان از منابع مختلف بخش غيردولتي براي فعاليت هاي توسعه اي به كار گرفته شده است.
وي گفت: يكهزار و 500 ميليارد تومان نيز در اين سفر براي افتتاح از سوي استاندار كرمان پيشنهاد شده است.
شريعتمداري افزود: مجموع موافقت نامه هايي كه تمهيد مقدمات شده است تا در اين سفر امضا شوند، نيز بالغ بر پنج هزار و 200 ميليارد تومان است.
وي گفت: تعداد قابل ملاحظه اي از طرح هاي دولتي نيز در اين دوره از سفر رياست جمهوري انجام مي شوند.
وي اضافه كرد: رياست جمهوري براساس دريافت اطلاعات از مردم، دريافت اطلاعات از مسئولان منطقه اي، دريافت اطلاعات از دستگاه هاي ملي با شناخت كاملي به استان كرمان سفر مي كنند.
رئيس ستاد كاروان تدبير و اميد به دو ويژگي برتر استان كرمان اشاره كرد و گفت: در استان كرمان با وجود دارا بود سلايق متعدد سياسي، همه گروه هاي سياسي در جهت توسعه و پيشرفت و خدمت به مردم همگام و همراه هستند.
وي با اشاره به رقابت هاي گروه هاي سياسي در انتخابات عنوان كرد: به محض تمام شدن انتخابات، همه گروه هاي سياسي استان كرمان دور ميز توسعه و پيشرفت استان جمع مي شوند.
شريعتمداري گفت: با تدبير استاندار كرمان يكي از مظاهر اعتدال در دولت اعتدال رخ داده است و همه مردم را در اين حوزه همراه و همگام كرده اند.
وي پيشرفت هاي استان كرمان را خوب ارزيابي كرد و افزود: با توجه به مشكلات آب در استان، طرح همياران آب به عنوان يكي از مهمترين طرح هاي صرفه جويي در مصرف آب از سوي استاندار كرمان اجرايي شده است.
وي اظهار كرد: طرح همياران آب كه از سوي استاندار كرمان اجرايي شده، مي تواند به عنوان الگو در كشور معرفي شود تا در استفاده بهينه از منابع آبي، ساير استان ها نيز بهره مند شوند.
معاون اجرايي رئيس جمهوري گفت: اگرچه استان كرمان از كم آبي رنج مي برد اما طرح هاي توسعه اي خوبي در اين استان در دست اجراست.
شريعتمداري گفت: با وجود كم آبي در استان كرمان، ظرفيت هاي كشاورزي خوبي در اين استان وجود دارد و 25 درصد باغات كل كشور در اين استان وجود دارد.
وي افزود: در اين سفر تلاش مي شود تا جهشي در جهت ارتقاي تكنولوژيكي كشاورزي استان كرمان ايجاد شود.
معاون رئيس جمهوري گفت: در حوزه صنعت و معدن نيز استان كرمان مي توان با توجه به پتانسيل ها و معادن موجود طرح هاي قابل توجهي دارد.
وي گفت: منابع معدني غني در استان كرمان وجود دارد و در حوزه گردشگري تاريخي و طبيعي نيز استان كرمان توانمندي هاي بسيار خوبي است.
شريعتمداري افزود: پارك گردشگري خبر از طرح هاي بسيار خوب موجود در استان كرمان به شمار مي رود.
وي تصريح كرد: در استان كرمان ظرفيت هايي تاريخي بسيار خوبي وجود دارد كه كمتر به آنها توجه شده است و مردم كرمان به خوبي اين موارد را مي شناسند.
وي گفت: كرمان، استان كريمان نام دارد و يكي از كرامت هاي آن داشتن بزرگاني در تاريخ كشور و شهداي گرانقدر اين استان است.
معاون اجرايي رئيس جمهوري با اشاره به راه اندازي سامانه سامد افزود: در سفرهاي استاني رياست جمهوري به دور از روش هاي قديمي و آزار دهنده، بر پايه تكنولوژي نوين با مردم ارتباط برقرار مي شود.
وي تاكيد كرد: همه موارد مطرح شده از سوي مردم مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
شريعتمداري گفت: اين سامانه تا 24 ساعت پس از سفر رياست جمهوري به استان كرمان فعال خواهد بود.
سامانه سامد با شماره تلفن 111 پاسخگوي عموم مردم است.
برنامه هاي رئيس جمهوري و هيات دولت در بيست و هفتمين سفر استاني، ديدار با مردم در مصلاي كرمان، شركت در شوراي توسعه اقتصادي استان، شوراي اداري، ديدار با روحانيون، ايثارگران و برگزيدگان، افتتاح طرح ها و پروژه ها و نشست خبري است.
كاروان تدبير و اميد از 24 دي سال 92 تاكنون به استانهاي خوزستان، هرمزگان، سيستان و بلوچستان، ايلام ، لرستان، چهارمحال و بختياري ، اردبيل، خراسان رضوي، زنجان، گلستان، خراسان جنوبي ، بوشهر، اصفهان، قم، گيلان ، فارس، آذربايجان شرقي، شهرستانهاي استان تهران (شهريار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالي، كردستان، شهرستانهاي استان تهران( اسلامشهر ، رباط كريم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ري (جنوب تهران)، يزد و سمنان سفر داشتند.

ایرنا

94110

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید