Performancing Metrics

برگزاری نشست علمی تخصصی آینده پژوهی سبک های زندگی شهر تهران | اتاق خبر
کد خبر: 343665
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 09:54
نشست علمی تخصصی «آینده پژوهی سبک‌های زندگی در شهر تهران» به همت «مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران» و با همکاری «انجمن آینده نگری ایران» در نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» برگزار شد.

اتاق خبر: نشست علمی تخصصی «آینده پژوهی سبک‌های زندگی در شهر تهران» با حضور دکتر علی چاپرک، امیر خراسانی، دکتر صادق پیوسته، دکتر سیاوش ملکی فر و لیلا فلاحی‌سرابی به همت «مرکز مطالعات فرهنگی» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

دکتر علی چاپرک دارای مدرک کار‌شناسی ارشد فلسفه علم و دکتری آینده پژوهی از دانشگاه تهران در ابتدای این نشست اشتباهات صورت گرفته در حوزه سیاست‌گذاری را بر شمرد و با توجه به ویژگی های روش آینده پژوهی به نقش اصلی مردم و مشارکت آنان در حوزه «سیاست گذاری» تاکید کرد.

در ادامه لیلا فلاحی‌سرابی کار‌شناس ارشد جامعه‌شناسی، با مرور کوتاهی بر ادبیات سبک زندگی، دلایل لزوم پژوهش در حوزه سبک زندگی را برای مخاطبان برشمرد.

دکتر صادق پیوسته که تحصیلات خود را در حوزه جامعه شناسی تکمیل کرده است، با اشاره به پروژه آینده پژوهی سبک زندگی در شهر تهران که از سال گذشته در مرکز مطالعات فرهنگی آغاز شده است، به لزوم توجه آینده نگری در حوزه سبک زندگی برای سیاستگذاری صحیح در حوزه فرهنگی برای مخاطبان خود گفت.

امیر خراسانی کار‌شناس ارشد مطالعات فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبائی و پژوهشگر نیز درباره موضوع زمان و سبک زندگی و نسبت آن با آینده پژوهی سخنرانی کرد.

دکتر سیاوش ملکی‌فر دارای دکترای آینده پژوهی از مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور نیز رئیس این نشست بود.
نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» تا روز یکشنبه دوم خرداد در «پردیس سینما گالری ملت» برگزار می‌شود و در آن مراکز فرهنگی شهر تهران به ارائه گزارش دستاوردهای فرهنگی هنری خود به عموم شهروندان می پردازند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید