Performancing Metrics

به دنبال الگوبرداری از استرالیا در برخورد با بحران پناهجویان هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 348660
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1395 - 21:50
وزیر خارجه اتریش:
''سباستین کورتز'' وزیر خارجه اتریش در مصاحبه با روزنامه 'پرس آم سنتاگ' اعلام کرد: اتریش به دنبال الگو برداری از استرالیا در برخورد با بحران پناهجویان است.

اتاق خبر - کورتز به این روزنامه اتریشی گفت: ما در مقابله با بحران پناهجویان سیاست بازدارندگی داریم؛ از این رو قایق های مهاجران را یا به سرعت بر می گردانیم و اجازه ورود به آنها را نخواهیم داد یا جزیره 'لزبوس' در یونان را به عنوان کمپی برای آنها در نظر می گیریم.
به گفته وی تمام این اقدامات در جهت جلوگیری از ورود غیر قانونی مهاجران به اروپا است و ما از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.
کورتز تاکید کرد: این ایده که ما جزیره ای را ابتدا برای کمپ پناهجویان در نظر بگیریم و بعد از بررسی های لازم آنها را پذیرش کنیم، نخست در آمریکا رخ داد. در آن زمان، پناهجویان پیش از ورود به نیویورک در جزیره ای با نام الیس نگهداری می شدند. به گفته وی، این مدل سازی می تواند راهی برای حل بحران پناهجویان برای ورود به اروپا باشد.
وزیر خارجه اتریش همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید از استرالیا که خود برای حل بحران پناهجویان از یک جزیره به عنوان کمپ استفاده کرده است، الگو برداری کند.
بر اساس این گزارش، طبق سیاست جدید دولت استرالیا در قبال پناهجویان، مهاجران غیرقانونی که وارد استرالیا می شوند برای ارزیابی به گینه نو ، جزیره مانوس یا اماکن دیگر در منطقه اقیانوسیه فرستاده می شوند و حتی اگر پناهجوی واقعی نیز باشند، شانس ورود به استرالیا را نخواهند داشت.
این در حالی است که شرایط ناگوار و بحرانی حاکم بر پناهجویان در کمپ ها، بعد از تصمیم نخست وزیر استرالیا مبنی بر نپذیرفتن آنان در استرالیا و فرستادن پناهجویان به گینه نو گزارش شده است.
تسهیلات اولیه در گینه نو در اصل برای 600 نفر فراهم شده است که بر اساس تصمیم جدید دولت استرالیا سه هزار پناهجو باید در این کمپ ها اسکان داده شوند.
پناهجویانی که به این کمپ ها فرستاده می شوند در محیطی کاملا فقیر و فاقد قانون زندگی می کنند و سپس به کشور سوم یا کشور خود بازگردانده می شوند. تا کنون چندین نفر هم در این جزیره دست به خودکشی زده اند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید