Performancing Metrics

واکنش نماینده عربستان به گزارش اخیر سازمان ملل درباره کشتار کودکان یمنی توسط ائتلاف عربی | اتاق خبر
کد خبر: 349083
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 10:09
نماینده عربستان در سازمان ملل متحد گزارش اخیر این سازمان درباره اوضاع یمن و متهم شدن ائتلاف عربی به نقض حقوق کودکان در این کشور را به باد انتقاد گرفت.

اتاق خبر - سازمان ملل متحد اخیراً در گزارشی، ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان را مسئول حمله به اماکن عمومی و شهروندان و کشتار بیش از 60 درصد از کودکان یمنی اعلام کرد .

این گزارش با واکنش شدید عربستانی ها و خشم آن ها مواجه شد. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس انفو، 'عبدالله المعلمی' مدعی شد:‌ صدور این گزارش می تواند به اهداف مذاکرات صلح یمن آسیب های جدی وارد کند؛ چرا که ما اکنون پیگیر مذاکرات یمن در کویت هستیم و سرسختانه برای پایان دادن به خشونت ها در یمن تلاش می کنیم.
نماینده عربستان در سازمان ملل متحد ادامه داد: ‌'ریاض به صراحت بیان می کند که از از متن گزارشی که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره خشونت ها در یمن ارائه کرده است، بشدت ناراحت است و آن را بی اساس می خواند.'
به گزارش ایرنا، پس از پایان سخنرانی المعلمی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، برخی خبرگزاری های خارجی از جمله خبرگزاری فرانسه از تصمیم این سازمان در بازنگری در گزارش اخیر خود درباره یمن خبر داد.
پیش تر نیز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار برگزاری نشستی فوری با دبیر کل سازمان ملل برای تصحیح گزارش این سازمان در باره یمن شده بودند.
عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی و با حمایت آمریکا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، به کشور و مردم یمن حمله کرد که بر اثر آن تاکنون بیش از هفت هزار شهروند یمنی از جمله شماری زیادی از زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.
همچنین بر اثر این حملات، تاکنون بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی و زیربنایی و بیمارستان ها، مراکز درمانی، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم ویران شده یا آسیب دیده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید