Performancing Metrics

امسال ۷۸۵ میلیون ریال پرونده قاچاق کالا در استان همدان تشکیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 351093
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 07:21
رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در سه ماه نخست امسال ۷۸۵ میلیون ریال پرونده قاچاق کالا در استان همدان تشکیل شده است.

اتاق خبر: علیرضا شجاعی ظهر دوشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، اظهارداشت: در سال ۹۳ ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در استان همدان ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بود که در سال گذشته به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

شجاعی با بیان اینکه در سه ماه نخست سال گذشته ۴۷۱ میلیون ریال پرونده قاچاق کالا در استان و امسال ۷۸۵ میلیون ریال پرونده در این خصوص تشکیل شده است، گفت: عرضه کالای خارجی بدون دریافت مجوز در فروشگاه های استان همدان ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه از تیرماه امسال هر فروشگاهی که کالای خارجی عرضه می‌کند باید به عنوان نمایندگی فعال باشد، گفت: در غیر این صورت فروش اجناس مصداق کالای قاچاق بوده و با آن برخورد می‌شود.

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تفاوت در قیمت سیگار عاملی در قاچاق این کالاست، گفت: درحال حاضر ۷۰ واحد عمده‌فروش سیگار در استان همدان مجوز دریافت کرده‌اند.

شجاعی با بیان اینکه صنوف خرده ‌فروش سیگار نیز باید مجوز یا پروانه فروش سیگار یک ساله دریافت کنند، گفت: تاکنون ۲۳۰ نفر در کشور برای دریافت مجوز فروش سیگار اقدام کرده‌اند که حدود ۷۰ یا ۸۰ نفر مربوط به همدان است.

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: بعد از پایان خردادماه هر فردی مجوز فروش سیگار نداشته باشد از فعالیتش جلوگیری خواهد شد.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید