Performancing Metrics

تهیه اولین نقشه از لایه های زیرین یخ در بزرگ ترین جزیره جهان | اتاق خبر
کد خبر: 363253
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395 - 16:56
ناسا برای پیش بینی روند تغییرات اقلیمی در جهان از لایه های زیرین گرینلند نقشه برداری می کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، سازمان ناسا قرار است برای اولین بار اقدام به تهیه نقشه از لایه های زیرین یخ در منطقه گرینلند کند.  

هدف از تدارک این نقشه بررسی قسمت هایی است که همچنان به صورت منجمد باقی مانده اند ضمن اینکه نقاطی که یخ آنها آب شده است را شناسایی کنند.

این برای اولین بار است که از زیر سطح ناحیه عظیمی از یخ نقشه برداری می شود. محققان ناسا به دنبال مطالعه بر روی روند آب شدن و فعالیت لایه های زیرین یخ در گرینلند هستند تا به کمک آن حرکت این لایه های یخی را در آینده پیش بینی کنند.

در واقع با بررسی روند ذوب شدن یخ های گریلند می توان میزان تاثیر آن را بر روی تغییرات اقلیمی محاسبه کرد.

برای تهیه نقشه از این منطقه، محققان ناسا از روش های مختلفی استفاده می کنند. برای مثال از نتایج ۸ مدل کامپیوتری که دمای زیر لایه های یخی را پیش بینی می کند، استفاده می کنند.

همچنین به بررسی تصاویر گرفته شده از لایه های یخ این منطقه توسط رادار هواپیمای عملیاتی «آیس بریج» ناسا و محاسبه سرعت آب شدن سطح یخ توسط اطلاعات ماهواره ای روی آورده اند.

به گفته محققان، کره زمین در حال گرم شدن است که با ذوب شدن یخ های مناطق منجمد زمین و بالا آمدن سطح آب دریاها، شاهد تغییرات اقلیمی و اثرات نامطلوب آن بر روی کره خاکی خواهیم بود.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید