Performancing Metrics

توزیع 70 نوبت شیر در مدارس در سال تحصیلی جاری | اتاق خبر
کد خبر: 376850
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 10:19
وزارت آموزش و پرورش در راستای اهمیت مصرف شیر در کودکان قصد دارد برنامه شیر در مدارس را در سال جدید نیز اجرا و 70 نوبت شیر در مدارس توزیع کند.

اتاق خبر: کودکان در سنین مدرسه به دلیل شرایط خاص رشدی نیازشان به گروه شیر و فرآورده‌های لبنی افزایش می‌یابد. با توجه به مصرف پایین شیر در بین کودکان، طرح شیر در مدرسه با هدف فرهنگسازی مصرف شیر چندین سال است که اجرا می‌شود و محققان معتقدند این برنامه منجر به افزایش آگاهی دانش آموزان درخصوص اهمیت مصرف شیر و جایگزین‌های آن شده است.

توزیع رایگان شیر در مدارس برای نخستین بار به طور آزمایشی در سال 79 و با پوشش  420 هزار دانش‌آموز اجرا شد و همزمان با اجرای رسمی طرح در سال 80 ، یک‌میلیون و 200هزار دانش‌آموز شیر رایگان دریافت کردند.  این طرح که از مدارس ابتدایی شهر تهران آغاز و بتدریج توسعه یافت، امسال شانزده ساله شده است و  پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جاری جمعیت تحت پوشش برنامه شیر در مدارس به حدود 15 میلیون و 300 هزار نفر شامل دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی برسد.

البته طی سالهای 85 تا 94، جمعیت تحت پوشش این برنامه نیز شامل کلیه دانش آموزان دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دبیرستان‌های شبانه‌روزی بوده است.

 اعتبار تخصیصی برای توزیع شیر در مدارس از سال 90 تا 94 به ترتیب 117 میلیارد، 100 میلیارد، 117 میلیارد، 305 میلیارد و 235 میلیارد تومان بوده است و طی این چهار سال به ترتیب 35، 25، 21، 42 و 55 نوبت شیر توزیع شده است.

بنا به اذعان وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته علی رغم مشکلات اعتباری کلیه مقاطع تحصیلی شامل مقطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی مدارس دولتی و غیردولتی و دانش‌آموزان مراکز شبانه‌روزی تحت پوشش بهزیستی شیر توزیع شد و به عبارتی دانش آموزان، پیش دبستانی‌ها، معلمان و کودکان تحت پوشش بهزیستی که شمار آنها به 14.5 میلیون نفر می‌رسد، 798 میلیون پاکت شیر دریافت کردند.

 وزارت آموزش و پرورش برنامه توزیع شیر در مدارس را برای سال جاری نیز ادامه می‌دهد. علی اصغر فانی در این باره گفته بود: اعتبار شش هزار میلیارد ریالی جهت توزیع و بهره‌مندی دانش‌آموزان مدارس سطح کشور پیش‌بینی شده و مورد نیاز است تا شیر به‌صورت رایگان در میان دانش‌آموزان تقسیم شود.

وی اظهار کرده بود: در مجموع قرار است در 70 نوبت شیر در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول تا پایان سال تحصیلی توزیع شود که این برنامه از آبان ماه به اجرا در می‌آید.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید