Performancing Metrics

«باب دیلن» عنوان «برنده نوبل» را از سایتش حذف کرد | اتاق خبر
کد خبر: 377340
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 05:40
حاشیه های نوبل ادبیات همچنان ادامه دارد، جایزه ای که با اتفاقات پیش آمده به نظر می رسد آکادمی نوبل را از انتخاب خود پشیمان کند. البته بودند بسیاری از برندگانی که ترجیح داده اند این جایزه را نگیرند اما مورد باب دیلن با همه آنها فرق دارد، چرا که نه تنها این

به گزارش اتاق خبر، در حالی که نزدیک به ۱۰ روز از معرفی برنده نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ می‌گذرد، وب‌سایت «باب دیلن» با تاخیر فراوان و نزدیک به یک‌هفته‌ای با عبارت کوتاه “برنده جایزه نوبل ادبیات” در مقابل عنوان “مجموعه ترانه‌های ۱۹۶۱ تا ۲۰۱۲” به این موضوع اشاره کرده بود اما همین اشاره کوتاه به کسب مهم‌ترین جایزه ادبی جهان نیز امروز از وب‌سایت این هنرمند آمریکایی حذف شد.

این در حالی است که تلاش‌های آکادمی نوبل برای تماس با «باب دیلن» نیز تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است و بی‌تفاوتی این هنرمند به این جایزه تا جایی ادمه داشته که یکی از اعضای آکادمی او را به تکبر و بی‌ادبی متهم کرده است.

آکادمی نوبل روز پنج‌شنبه (۲۲ مهرماه) نام «باب دیلن» را به عنوان برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۶ اعلام و «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» را علت برگزیدن او عنوان کرد. وی همان روز در لاس‌وگاس برای اجرای کنسرت به روی صحنه رفت،‌ اما هیچ اشاره‌ای به این اتفاق مهم نکرد و به اجرای موسیقی روی صحنه بسنده کرد.

ایسنا  

نظرات
ADS
ADS
پربازدید