Performancing Metrics

روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 377347
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 06:56
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از حوزه حاکمیت شخصیتی و حقوقی کشور در آزمایشگاه‌ها و سیستم‌های تشخیصی گفت و عنوان کرد در این حوزه واگذاری نباید صورت بگیرد بعلاوه اینکه باید از لحاظ سطح ایمنی ارتقا داشته باشیم.

به گزارش اتاق خبر، روزنامه کیهان:سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  از حوزه حاکمیت شخصیتی و حقوقی کشور در آزمایشگاه‌ها و سیستم‌های تشخیصی گفت و عنوان کرد در این حوزه واگذاری نباید صورت بگیرد بعلاوه اینکه باید از لحاظ سطح ایمنی ارتقا داشته باشیم.عناصر و نیروی‌های متخصص نیز باید در این زمینه تربیت شوند زیرا این افراد در واقع  نیروهای دفاعی کشور در حوزه زیستی هستند.

تا کنون بخشی از دستکاری‌های اتفاق افتاده در حوزه تراریختگی است که شکل گرفته و دنبال می‌شود. معمولاً اهداف تراریختگی به‌صورت اقتصادی برای افزایش محصول‌، اصلاح نژاد و اصلاح کیفیت  محصولات کشاورزی است و می‌توان برای مبارزه با آفات سموم کمتری مصرف کرد. اما وقتی انسان می‌آید محیط یک محصولی طبیعی و خداساخت را دست‌کاری می‌کند، چرخه‌های دیگری در آن محصول بهم می‌خورد که دیگر ما رفتار ثانویه آن محصول را نمی‌دانیم.

 
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند
 
 
 

 
روزنامه تعادل: محمدحسين مقيمي، قائم‌مقام وزير كشور در گفت‌وگويي اظهار كرد: وزارت كشور مقدمات برگزاري انتخابات الكترونيكي را فراهم كرده و اين امكان وجود دارد كه يك‌سوم آراي مأخوذه در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا را به صورت الكترونيكي جمع‌آوري و شمارش كند.  وي همچنين با اشاره به مراحل تدوين لايحه جامع انتخابات، گفت: اين لايحه از دو سال پيش تدوين و مورد مطالعه قرار گرفته بود، اما به دليل آنكه سياست‌هاي انتخاباتي در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي و تدوين بود، لايحه پس گرفته شد تا مورد بازنگري قرار گيرد. اين لايحه با اصلاحات نهايي آن براي دولت از سوي وزارت كشور ارسال شده و در حال حاضر در كميسيون مربوطه در هيات دولت در حال بررسي است و ان‌شاءالله پس از نهايي شدن و تصويب نهايي، تقديم مجلس خواهد شد و اگر مجلس نيز برنامه‌ريزي مطلوبي براي بررسي آن داشته باشد ان‌شاءالله در انتخابات آتي بر اساس اين قانون عمل خواهد شد. 
 
 
 
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند
 
 
 

 

روزنامه خراسان: رئیس مرکز آمار ایران همچنین درباره جزئیات ارائه 2 گیگ اینترنت رایگان به کسانی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند توضیح داد: طبق توافقی که بین مرکز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده، کسانی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده اند می توانند برای دریافت دو گیگ اینترنت رایگان به سایت اپراتورهای تلفن همراه خود وارد شوند و در بخش مشخص شده، کد آماری 12 رقمی و همچنین تعداد اعضای ثبت نام شده خانوار خود را وارد کنند تا به صورت خودکار اینترنت آن ها شارژ شود.پارسا ادامه داد: کسانی که از طریق تلفن همراه یا تبلت به ثبت اطلاعات خود اقدام کرده‌اند، توسط مرکز آمار ایران به همراه اول، ایرانسل و رایتل معرفی می شوند و به صورت خودکار 2گیگ اینترنت برایشان شارژ می شود.برای ثبت نام کنندگانی که از طریق اینترنت مخابرات اقدام کرده اند نیز شرکت های مرتبط مکلف به اهدای دو گیگ اینترنت رایگان هستند که اقدامات آن ها آغاز شده است.وی با اشاره به انجام 6 مرحله قرعه کشی 10 میلیون ریالی شرکت کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن اظهار کرد: آخرین مرحله قرعه کشی نیز به زودی انجام می شود.
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند
 

 
رزونامه خراسان: هکرها با اجرای حملات پیچیده و دامنه دار علیه زیرساخت های اینترنت در آمریکا، دسترسی مردم این کشور به ده ها سایت پرطرفدار را برای ساعت های متمادی غیرممکن کردند.به گزارش مهر به نقل از رویترز، دسترسی مردم این کشور به سایت هایی مانند توئیتر، پی پال، نتفلیکس، اسپاتیفای و ... برای ساعت های متمادی در روز جمعه ناممکن شد.این حملات با نصب یک بدافزار موسوم به Mirai روی وب کم ها، ابزار ضبط داده های دیجیتال و ... انجام گرفت و ثبات جهانی اینترنت را به طور جدی در معرض خطر قرار داد.هدف اصلی این حملات شرکت Dyn در New Hampshire بوده است که زیرساخت های اینترنت را مدیریت می کند و وظیفه مسیردهی این ترافیک را بر عهده دارد.مهاجمان با سوءاستفاده از صدها هزار ابزار و وسیله متصل به اینترنت که قبلا به بدافزار Mirai آلوده شده بودند، ترافیک بی سابقه ای روی سایت های هدف ایجاد کردند تا کاربران نتوانند به آن ها دسترسی پیدا کنند. با این کار دسترسی به این سایت ها ابتدا در شرق آمریکا و سپس در کل این کشور و بخش هایی از اروپا مختل شد.
 
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند

 


روزنامه ایران: اینســـتاگرام اپلیکیشن بســـیار محبوب در همه دنیا اســـت و حاا یک ویژگی فقط در روســـیه فعال جدید به آن اضافه شـــده اســـت. این ویژگی که ظاهر شـــده به شـــما امکان می دهد تا همان لحظه یک تصویـــر را زنده برای هم پخش کنید.

به گزارش آی تی »ایران«، در عکســـی که توسط یکی از کاربران اینستاگرام در روســـیه منتشر شده اســـت آیکون Live در پایین یک ویدئو نشان می دهد آن صحنه را می توانید هم اکنون به صورت زنده ببینید.کسب و کار پخش تصاویر به صورت زنده روز به روز در حال رونق گرفتن اســـت. همان طور که می دانید فیســـبوک هم مدتی اســـت که از این ســـرویس اســـتفاده می کند. مهم ترین پریســـکوپ اســـت که توییتر آن را ســـرویس پخش زنده تصاویر در دنیا فعا خرید و گسترش داد. این سرویس حتی در ایران هم راه اندازی شده است که
»لحظه نگار« نام دارد.
 
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند
 

روزنامه ایران: بزار پوشـــیدنی هوشمند Senstone اســـتفاده کنید. این ابزار پوشـــیدنی که به شکل یک قطعه جواهر ســـاخته شده ٢9 میلی متر قطر دارد و براحتـــی صداهای افراد را ضبط کرده و بدون اینکه دســـتی در تایپ آن نقش داشـــته باشد،
ترجمـــه کرده و به متن در می آورد.این دســـتگاه که به صورت دســـتبند، گردنبند و ســـنجاق ســـینه قابل اســـتفاده است برای فعال کردن آن تنها باید یک ضربه کوچکی با انگشت به آن وارد کرد. برای ذخیره اطاعات نیز می توان از کلمات کلیدی برای ضبط و دســـته بندی آنها اســـتفاده کرد
 
 
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند
 

رزونامه ایران: ایجـــاد ایمیل هـــای بومـــی از جملـــه وعده هـــای متولیان فناوری اطاعات کشـــور اســـت که به نظر می رسد کاربران این ســـرویس ها هنوز به تعداد قابل توجهی نرســـیدند و البته از دایـــل این موضوع، تمایل به تکروی و اســـتقال سرویس های ایمیلی است؛ بنابراین با توجه به هزینه زیاد نگهداری خدماتی مانند ایمیل بومی، باید بر پیوند آنها با سرویس هایی مانند جویشگرها تأکید کرد. نصراللـه جهانگرد -رئیس سازمان فناوری اطاعات- معتقد است نگهداری و پشتیبانی سرویس ایمیل امری پرهزینه محسوب می شود و به همین خاطر ازم اســـت ارائه این سرویس با خدمات دیگر همراه شده تا بدین ترتیب هزینه ها مدیریت شـــود.او درباره علت موفق نبودن ایمیل های ایرانی و وضعیت ایمیل های برنامه دولت برای بهبود شرایط این بخش می گوید: قطعا بومی بتدریج بهتر خواهد شد، اما به طور کلی با توجه به پرهزینه بودن نگهداری و پشـــتیبانی این فضا و اینکه به طور غالب گزینه هایی که به عنوان ایمیل بومی مطرح می شـــوند، قصد دارند به طور مستقل تنها سرویس ایمیل را ارائه کنند، برای اجرای موفق این کار ازم است طرح های تجاری بهتری مورد استفاده قرار گیرد که این اتفاق هم بتدریج در حال رخ دادن است.
 
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند
 

روزنامه رویش ملت: مخابرات در قبوض ایــن دوره تلفن ثابت عـلـاوه بر اینکه درباره هزینه ثبت نام خط دچار تفســیر اشتباه شد و قصد بازگرداندن مبالــغ را کرد، بــه گفته رگواتوری دربــاره تعریف حداقل کارکرد خط نیز دچار سوء برداشت صورت گرفته است. قبــوض ایــن دوره تلفن ثابت تحــت تاثیر چنــد مصوبه همزمان جنجالی شده است. افزایش نرخ مکالمه تلفن ثابت، اخذ حداقل کارکرد الزامی، بازگشــت مبلغ کدهــای خدماتی و اخذ هزینــه ثبت نام تلفن ثابت به صورت توامان در یک دوره قبوض دوره مرداد تا مهر را پرابهام کرد.
 محاسبه اشتباه هزینه کدهای خدماتی رایگان در قبوض این دوره برخی مشترکان عنوان »برگشت مبلغ کدهای خدماتی« دیده می شــود که مبلغی را به مشترک بازگردانده است. ســخنگوی مخابرات منطقه تهران و البــرز در این باره به فارس توضیح داد: پیــش از این، به دلیل اشــکال فنی به اشــتباه هزینه تماس با برخی کدهای خدماتی مانند 110 و 118 برای مشــترکان محاسبه شــده بود که نباید اخذ می شد و در این دوره به مشترکان بازگردانده شده است.
 
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند
 

 
روزنامه کسب وکار: پوكمونگو كه توسط »نينتندو« ي نام آشنا در حوزه بازي طراحي شده، گويي راه چندين ساله بعضي بازيها را يك شبه رفته و در اين يك ماه، نه تنها بازيهاي موفقي چون »كندي كراش« در آمريكا را پشت سر گذاشته، بلكه براي فروشگاههاي آناليني مانند اپل استور هم با شكستن ركوردهاي دانلود همراه بوده و همچنين سرمايه گذارانش را به موفقيتي عظيم رسانده و افزايش سهام را براي آنها به ارمغان آورده است. اين بازي مبتني بر واقعيت مجازي اين روزها از تبوتاب اوليه خود افتاده است اما گزارش اخير نشــان مي دهد كه بازي محبوبي مانند Saga Crush Candy در 200 روز توانست فروش 600 ميليون دالري داشــته باشد اما پوكمونگو در 90 روز به اين رقم دست يافت كه بينظير است و تا اين تاريخ هيچ گيمي نتوانسته چنين ركوردي را براي خود  ثبت كند. فصل سوم امسال در بخش بازيهاي اندرويدي 45 درصد از كل بازيها مربوط به پوكمونگو بوده است و جالب اينجاست كه 19 گيم بعدي را اگر با هم جمع بزنيم به رقم 55 درصد كل بازيهاي انجام شــده اندرويدي ميرسيم. نكته بعدي اينكه بسياري از پوكمونگو بازان به طورمعمول بازي موبايلي ديگري را كال انجام نميدهند. وقتي پوكمونگو دچار نخســتين مشكل شد، آپديت بازي توســط نيانتيك خيلي زود آمد و افزوده شــدن آيتمهاي جديد براي شــكار مهيج و رايگان بودن بازي با سبك تجاري apppurchase-in اجازه توسعه بازي را بهراحتي فراهم كرد. (خريــد يكصد pokecoins با 99سنت). 
 
رزورنامه ها از فضای مجازی چه می گویند
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید