Performancing Metrics

مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت: موضوع پزشک تبریزی شخصی است | اتاق خبر
کد خبر: 378814
تاریخ انتشار: 11 آبان 1395 - 06:05
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع پزشک تبریزی شخصی است و این وزارتخانه محلی برای رسیدگی این موضوع نیست.

اتاق خبر:سید سجاد رضوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه همایش هم اندیشی اداره های بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه پنجم کشور در شیراز افزود: اینکه قتلی در این زمینه اتفاق افتاده یا اتفاق نیفتاده موضوعی اداری یا صنفی یا مواردی که بازرسی وزارت بهداشت بتواند ورود کند نیست ، در این زمینه اگر تخلفی رخ داده باشد قوه قضاییه مسئول پیگیری و رسیدگی است.
وی اظهار کرد: این موضوع کاملا شخصی است ، نه صنفی است نه اداری ، مثل اینکه یک پزشک از چراغ قرمز عبور کند قانون موظف به رسیدگی به آن است، اگر تخلفی انجام شده باشد قانون به موضوع رسیدگی می کند، اظهار نظر ما در این زمینه موضوعیت ندارد.
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هنوز تخلف ثابت نشده است، گفت: دادگاه در این زمینه هر رایی صادر کند قابل احترام است ما تابع قانون هستیم ، هیچکس بخاطر پزشک بودن یا پزشک نبودن نمی تواند از قانون سرباز بزند ، در این زمینه هم اگر انگیزه های شخصی در میان بوده ، دادگاه به این انگیزه ها رسیدگی می کند ، در مجموع موضوع پزشک تبریزی موضوع تخلفی نیست که در حوزه بازرسی نیاز به پیگیری داشته باشد.
رضوی ادامه داد: افراد در جامعه ممکن است تخلفاتی داشته باشند و همه ما در معرض خطا هستیم ، همه ممکن است در معرض اختلالاتی باشند ، موضوع ایشان هم به همین منوال است و در دادگاه رسیدگی می شود .
علیرضا صلحی پزشک مشهور تبریزی بود که در این ماه‌های اخیر خبرساز شده و حالا شایعات زیادی در خصوص پرونده قتل خانواده وی از رسانه های مختلف به گوش می‌رسد.
17مهرماه بود که خبری از یک پزشک تبریزی مردم را بهت‌زده کرد، مسمومیت شدید اعضای خانواده پزشک تبریزی با غذای نذری و کشته شدن مادر و نامزد وی و مسمومیت و تنگی نفس مادر، پدر و برادر این پزشک جوان بعد از خوردن غذای مسموم.
این خبر دست‌به‌دست شد و جامعه را تحت تأثیر قرارداد تا جائی که مراسم تشییع‌جنازه نامزد و مادربزرگ این پزشک با حضور پرتعداد مردم تبریز برگزار شد و وزیر بهداشت دستور رسیدگی به این پرونده را صادر کرد.
** بدهی طرح پزشک خانواده مصداق تخلف نیست
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سخنان یک نماینده مجلس گفت: فضای دانشگاه ها امنیتی نیست و اطلاق عبارت دانشگاه امنیتی به یک دانشگاه خاص یا همه دانشگاه ها اصطلاح شایسته ای نیست.
رضوی گفت: هر موردی از تخلفات اداری و غیر اداری در دانشگاه ها رصد می شود ، دفاتر بازرسی وزارت بهداشت در این زمینه در همه دانشگاه ها فعال هستند و بروز تخلف احتمالی در دانشگاه های علوم پزشکی را رصد می کنند.
وی اظهار کرد: هر فردی که مصداقی از تخلف چه در زمینه امنیتی یا موارد دیگر دارد باید به صورت شفاف و با مصداق به مراجع ذیربط اعلام کند ، کلی گویی در این زمینه نمی تواند مشکلی را حل کند.
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد : اگر تخلفاتی خارج از حیطه رسیدگی ما باشد هم به دادگاه های خارج از دانشگاه ارجاع داده می شود ، کانال های بازرسی و رسیدگی به تخلفات در جامعه متعدد است و نمی توان تنها بر اساس کلی گویی دانشگاهی را متهم به تخلف کرد.
رضوی افزود: در ستاد بازرسی وزارت بهداشت تخلفاتی گسترده از دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام نشده است ، اگر موردی در شیراز باشد دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات رسیدگی می کند ، اینکه ما بدون مصداق اعلام کنیم که در شیراز تخلفات گسترده ای رخ داده است نیز شایسته نیست.
وی ارائه مصداق درباره تخلف های احتمالی را خواستار شد و گفت: وزارت بهداشت به هر تخلفی در هر دانشگاهی رسیدگی می کند ، در این زمینه گزارش به کمیسیون اصل 90 مجلس هم ارائه می شود و محدودیتی وجود ندارد اما کلی گویی چیزی را حل نمی کند.
مشاور وزیر و مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت اظهار کرد: اطلاق عنوان امنیتی ترین دانشگاه کشور به دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا به هر دانشگاه دیگری بدون مصداق اطلاق درستی نیست ، در این زمینه ما مواردی نداشته ایم که این ادعا را ثابت کند ، ما در چارچوب شورای عالی انقلاب فرهنگی کار می کنیم ، از شیراز موضوع امنیتی نداشته ایم و چیزی در این زمینه به ما مطرح نشده است .
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس گفت : اگر رقمی اعلام شود و گفته شود که این بدهی پزشک خانواده است باز هم نمی تواند مصداق تخلف باشد، اعلام رقم به عنوان بدهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم نمی تواند مصداق تخلف باشد ، بدهی و طلب و کارکرد باید در کنار هم قرار گیرد و قضاوت شود.
رضوی ادامه داد: دانشگاه های شیراز و مازندران طرح های پزشک خانواده را اجرا کرده اند، هر دو دانشگاه از سازمان های بیمه ای طلب فراوانی دارند، در مقابل این طلب ها خدمات هم ارائه شده است وبدهی به وجود امده است ، اگر خدمات با بدهی ها همخوانی داشته باشد هیچ تخلفی نیست ، اصولا بدهی دلیل بر تخلف نیست.
وی بیان کرد : بخشی از تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان ناشی از همین عدم دریافت مطالبات است ، برخی از دانشگاه ها حدود هشت ماه در پرداخت کارانه ها تاخیر دارند ، در عین حال پزشکان متعهد به خدمات خود ادامه می دهند .
پیش از این بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز پنجم آبان ماه جاری در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از این دانشگاه به عنوان امنیتی ترین دانشگاه کشور یاد کرده و گفته بود: طرح پزشک خانواده طرحی است که 11 هزار و 600 میلیارد تومان طی سال های 92 تا 94 برای آن در دو استان فارس و مازندران هزینه شده است و بدهی علوم پزشکی شیراز حدود یک هزار و 25 میلیارد تومان است، این بدهی از کجا تامین خواهد شد ، بسیاری از شرکت های دارویی بستانکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این طرح هستند و لوازم بهداشتی و پزشکی به دانشگاه تحویل نخواهند داد.
همایش هم اندیشی اداره های بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه پنجم کشور با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی شیراز ، جهرم ، فسا ، یاسوج، هرمزگان، بوشهر و دانشکده های لار و گراش برگزار شد.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید