Performancing Metrics

اسلام بهترین مکتب برای تدوین حقوق بشردوستانه است | اتاق خبر
کد خبر: 383847
تاریخ انتشار: 18 آذر 1395 - 22:21
رئیس جمعیت هلال‌احمر:
رئیس جمعیت هلال احمر کشور بر لزوم ارایه مباحث علمی اسلام در خصوص حقوق بشردوستانه تاکید کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا ، دکتر ضیایی عصر چهارشنبه(17 آذر) در دومین کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه در مرکز همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: منطقه کهن و باستانی خاورمیانه که روزگاری مهد تمدن و محل ظهور ادیان الهی بوده است امروز درگیر تروریسم و درگیریهای مرگبار بی‌سابقه شده است.

وی افزود: آنچه امروز در سوریه، عراق و یمن می‌گذرد نه تنها با هیچ منطق و دینی سازگار نیست بلکه مایه شرمساری انسانها و فراموش شدن زخمهای کهنه جامعه انسانی از جمله بی‏خانمانی ملت فلسطین شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: تکرار مکرر و بی‌پایان حوادثی که حتی یک نمونه آن برای دنیای امروز زیاد است داغ ما را بیشتر می‌کند؛ حمله به امدادگران، بیماران و بیمارستانها به خبری عادی تبدیل شده است.

وی گفت: این گونه گردهماییها باید این پیام را بیان کند که کشته شدن جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ در کشورهایی مثل سوریه نباید عادی شود زیرا این مساله از نظر هر دین و مکتبی محکوم است.

ضیایی عنوان کرد: اقدامات بیرحمانه به نام دین و آموزههای اسلامی صورت میگیرد که نتیجه آن خشن نشان دادن چهره اسلام و ایجاد زمینههای اسلام‌ستیزی در سراسر جهان است در حالی که اسلام همیشه به دنبال جلوگیری از چنین اقداماتی بوده است.

وی افزود: امام علی(ع) بیان فرموده‌اند که فاصله دین اسلام و آنچه در حال جریان است فاصله دو عنصر متضاد است و در همین رالستا اسلام به عنوان یک عنصر انسان‌ستیز معرفی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: رسالت جهان اسلام و علمای اسلام در این عرصه بسیار سنگین‌تر است و به همین دلیل لازم است که نسبت به تنویر آموزه‌های اسلامی و نوع برخورد اسلام با موضوعات اجتماعی و... گامهای جدی‌تری بردارند.

وی گفت: پرداختن به موضوعات مرتبط به مخاصمات بینالمللی و بیان نظر اسلام در این حوزه با توجه به غناء و تکثر منابع اسلامی در این حوزه بسیار مهم است که می‌توان آن را به عنوان یکی از منابع اصلی تدوین حقوق بشردوستانه مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید