Performancing Metrics

دعوت خوشرو از دبیرکل اینده سازمان ملل متحد برای سفر به تهران | اتاق خبر
کد خبر: 384077
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 20:42
در دیدار نماینده دائم کشورمان با گوترس صورت گرفت
غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترس دبیر کل آینده سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

خوشرو

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، گوترس که از ابتدای سال 2017 میلادی کار خود را اغاز می‌کند در این دیدار با تقدیر از سیاست های حمایتی ایران در مورد پناهندگان که وی در دوران کار خود به عنوان کمیسر عالی پناهندگان با آن آشنایی عمیقی پیدا کرده است، گفت: ایران از نظر وی از موقعیت ممتازی بر خوردار است و کشوری است که با سابقه تمدنی و فرهنگی و تاریخی خود نقش برجسته ای در جامعه بین المللی و بویژه در منطقه خاور میانه بر عهده دارد.
وی تاکید کرد :هدف اصلی وی به عنوان دبیر کل جدید این است که در حل بحران‌های منطقه ای و بین المللی نقش مفید، بیطرفانه و مثبتی بر عهده گیرد و از رنج و آلام انسان‌ها که در سراسر جهان شاهد آن هستیم تا حد امکان بکاهد.
نماینده دائم کشورمان نیز در این دیدار با تبریک به دبیر کل جدید سازمان ملل متحد اظهار داشت: مواضع بیطرفانه، صادقانه و انسانی دبیر کل قطعا موجب موفقیت وی در انجام وظایفش در قبال جامعه جهانی خواهد شد.
خوشرو افزود: ریشه بحرانهای منطقه ای را باید در گسترش خشونت و افراطی گری جستجو کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در همکاری با سازمان ملل متحد درگسترش صلح و ثبات درمنطقه از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.
نماینده دائم ایران برجام را نتیجه مذاکرات فشرده و طولانی با اعضای دایم شورای امنیت دانست که نه تنها همه طرف‌ها، بلکه همه اعضای سازمان ملل را متعهد به اجرا و حفاظت از آن میداند، براین اساس مصوبه اخیر کنگره امریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) با تفاهمات بین المللی وتعهدات آمریکا و نیز اهداف برجام مغایرت دارد.
وی از دبیرکل سازمان ملل متحد در خواست کرد که از همه طرف‌های برجام بخواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.
در پایان نماینده دایم کشورمان از دبیرکل جدید سازمان ملل برای انجام یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد .

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید